آزمایشگاه های فضایی مدارس توسعه می یابد

به گزارش نقد و بررسی سینما، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه فناوری های حوزه فضایی بین دانش آموزان اقدام به راه اندازی آزمایشگاه های فضایی در مدارس نموده است که این آزمایشگاه ها در کشور توسعه خواهد یافت.

آزمایشگاه های فضایی مدارس توسعه می یابد

به گزارش نقد و بررسی سینما، با توجه به اینکه فرهنگ سازی و توسعه فناوری در هر کشوری از سنین پایین شروع می گردد و مدارس، پایه اولیه و اصلی تغییر کشور محسوب می شوند، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و رونق یافتن فناوری های راهبردی فضایی در کشور، اقدام به راه اندازی آزمایشگاه های فضایی در مدارس نموده است.

به همین دلیل نیز نخستین آزمایشگاه فضایی با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در پژوهش سرای منطقه 3 (امیرکبیر) تهران نصب شده است. در این آزمایشگاه در کنار آزمایشات خلأ، فشار و جاذبه، نحوه کارکرد ماهواره برها، طراحی، ساخت و نحوه کار ماهواره ها و نوع خدماتی که ارائه می دهند نیز آموزش داده می گردد.

این طرح با هزینه مصوب 500 میلیون ریال اجرایی شده و برای 8 نفر اشتغال زایی نموده است. ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد تعداد این آزمایشگاه ها را در امسال افزایش دهد تا دانش آموزان بیشتری در مناطق مختلف کشور از خدمات این آزمایشگاه ها برخوردار شوند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، راه اندازی آزمایشگاه فضایی مدارس فرصت مغتنمی است تا محتوای آموزشی به شکل عملیاتی دنبال گردد و دانش آموزان بتوانند علاقه مندی و استعدادهای خود را بشناسند و در انتخاب شغل آینده خود آگاهانه تر عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آزمایشگاه های فضایی مدارس توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه های فضایی مدارس توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید