اولین و آخرین قهرمانی پرسپولیس مقابل نماینده گیلان

به گزارش نقد و بررسی سینما، اولین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی در سال 67 و با پیروزی مقابل ملوان رقم خورد و آخرین قهرمانی این تیم هم در سال 1390 با شکست دادن همین تیم به دست آمد.

اولین و آخرین قهرمانی پرسپولیس مقابل نماینده گیلان

اولین و آخرین قهرمانی پرسپولیس مقابل نماینده گیلان

پرسپولیس تاکنون 7 بار به فینال جام حذفی رسیده و فرداشب در اهواز هشتمین فینال خود را برگزار می نماید. قرمزها از این 7 فینال، 5 تا را از ملوان بندرانزلی (سه بار)، گسترش فولاد (یک بار) و استقلال (یک بار) برده و دو بار هم به سپاهان باخته که هر دو شکستش در ضربات پنالتی رقم خورده است. حال آنکه در آن 5 قهرمانی حتی کار به وقت های اضافه هم نکشید.

اولین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی در سال 67 و با پیروزی مقابل ملوان رقم خورد و آخرین قهرمانی این تیم هم در سال 1390 با شکست دادن همین تیم به دست آمد. در فینال فصل 67-66 هر دو بازی رفت و برگشت به میزبانی تهران برگزار گردید که پرسپولیس در بازی دوم با تک گل محمدحسن انصاری فرد برنده شد و به قهرمانی رسید.

آخرین قهرمانی پرسپولیس در 20 خرداد سال 1390 به دست آمد که این تیم با وجود باخت یک بر صفر مقابل ملوان که با تک گل زنده یاد مهرداد اولادی رقم خورده بود، بخاطر فزونی 4 بر 2 بازی رفت به عنوان قهرمانی رسید.

در بازی رفت آن فینال علیرضا نورمحمدی، زنده یاد هادی نوروزی و محمد نوری (2 گل) برای پرسپولیس گل زده بودند. پرسپولیس قبل از قهرمانی سال 90 که در بندرانزلی جام را بالای سر برد، قهرمانی اش در چهار دوره قبلی جام حذفی را در تهران جشن گرفته بود و حالا شانس این را دارد که برای دومین بار، خارج از خانه اش (در اهواز) جشن قهرمانی بگیرد. درست مثل قهرمانی اش در لیگ برتر که در جم رقم خورد.

جالب اینکه از وقتی فینال جام حذفی به صورت تک بازی برگزار می گردد، پرسپولیس فینالیست نشده است. در واقع درست بعد از آخرین قهرمانی قرمزها، فینال جام حذفی را به تک بازی تبدیل کردند که پرسپولیس فینال سال 92 را در ضربات پنالتی به سپاهان باخت.

11 - 300

منبع: ایران ورزشی

به "اولین و آخرین قهرمانی پرسپولیس مقابل نماینده گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین و آخرین قهرمانی پرسپولیس مقابل نماینده گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید