اپل نسخه دوم آیفون XR را نیز با قیمت کمتر از 1000 دلار عرضه می نماید

به گزارش نقد و بررسی سینما، سال گذشته اپل در کنار آیفون های XS و XS Max از یک نسخه ارزان تر با نام آیفون XR نیز رونمایی کرد که به لحاظ سخت افزاری با دو پرچم دار این شرکت تفاوت داشت. انتظار می رود کوپرتینویی ها سال جاری علاوه بر دو نسخه همیشگی، نسل بعدی آیفون XR را نیز معرفی نمایند.

اپل نسخه دوم آیفون XR را نیز با قیمت کمتر از 1000 دلار عرضه می نماید

بسیاری از کاربران تمایلی به صرف هزیته بسیار زیاد برای خرید آیفون جدید ندارند و از طرفی دوست دارند به روز ترین محصولات شرکت اپل را در دست داشته باشند، به همین دلیل احتمالا این شرکت بار دیگر با عرضه یک آیفون با قیمت کمتر از 1000 دلار کوشش خواهد نمود تا به احتیاج این کاربران پاسخ دهد. بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل در حال پیروی از الگوی سال گذشته است و در پاییز پیش رو از سه مدل آیفون جدید رونمایی خواهد نمود که دو مدل آن پرچم داران رده بالا و مدل سوم نسخه ای ارزان تر است که قرار است جایگزین آیفون XR باشد.

آیفون XR به عنوان ارزان ترین نسخه از پرچم داران اپل با قیمت پایه 750 دلار عرضه می گردد؛ در حالی که آیفون XS قیمتی معادل 1000 دلار و بهای آیفون XS Max برابر با 1100 دلار است. بر خلاف این دو مدل که از پنل OLED بهره می برند، آیفون XR از صفحه نمایش LCD استفاده می نماید، دوربین آن تنها یک لنز دارد و تنوع رنگی آن بیشتر است. اما طبق شایعات انتظار داریم در نسل دوم این گوشی معینات زیر را ببینیم:

دوربین دوگانه

طبق ادعای وال استریت ژورنال و بلومبرگ، انتظار می رود نسل دوم آیفون XR به دوربین دوگانه ای مجهز گردد که مشابه دوربین استفاده شده در آیفون های XS و XS Max است. بنابراین، حالت پرتره و بزرگنمایی نسبت به نسل اول بهبودهایی را تجربه خواهد نمود.

نمایشگر 6.1 اینچی با پنل LCD

در گزارش های The Journal و 9to5Msc به این خبر اشاره شده است که بر خلاف پیشرفت هایی که در بخش دوربین ایجاد خواهد شد، نسل دوم آیفون XR در بخش نمایشگر همچنان از میراث نسل اول استفاده خواهد نمود.

آیفون های XS و XS Max از پنل OLED بهره مند هستند که در زمینه کنتراست و فراوری رنگ مشکی بهتر از پنل های LCD عمل می نماید. طبق گزارش مینگ چی کو، تحلیل گر معروف محصولات اپل، کاربرانی که به فراوری آیفون XR با پنل OLED امید دارند باید تا سال 2020 منتظر بمانند. همچنین او اشاره نموده است که ابعاد نمایشگر نسل دوم مشابه نسل اول و برابر با 6.1 اینچ خواهد بود.

باز هم رنگ های جدید

در حال حاضر آیفون XR بیشترین تنوع رنگ را در بین آیفون های در حال فراوری دارد، اما گزارش ها از افزودن طیف بیشتری از رنگ ها توسط اپل حکایت دارد. از جمله این رنگ ها می توان به بنفش کمرنگ و سبز اشاره نمود.

با توجه به عکسی که برای معرفی رنگ های جدید توسط مارک گورمن از بلومبرگ در توییتر منتشر شد، ظاهرا بر خلاف آیفون XR که رنگ های براق و شفافی داشت، رنگ های به کار رفته در نسل جدید کمی ملایم تر و مشابه رنگ های پاستلی هستند.

باتری بزرگ تر

گزارش دیگری از مینگ چی کو که توسط 9to5Mac منتشر شده است به این موضوع اشاره دارد که اپل در امسال ظرفیت باتری آیفون ها را بیشتر خواهد نمود تا بتوان از طریق آن سایر دستگاه ها را نیز شارژ کرد. البته معین نیست که منظور کو از شارژ دستگاه های دیگر حالتی مشابه پاور بانک است یا از فناوری مشابه شارژ معکوس پرچم داران هوآوی و سامسونگ استفاده خواهد شد.

طبق این گزارش، انتظار می رود ظرفیت باتری نسل بعدی آیفون های XS و XS Max افزایش قابل توجهی را تجربه کند. در همین حین، گفته می گردد باتری آیفون XR تنها 5 درصد بزرگ تر خواهد شد.

سایر ویژگی های جدید

برای موفقیت بیشتر این گوشی نسبت به نسل قبل، انتظار داریم ویژگی های جدید مختلفی که به دو مدل گران قیمت تر اضافه می شوند را در نسل دوم آیفون XR هم مشاهده کنیم. از این ویژگی ها می توان به پردازنده جدید، بهبود در سیستم Face ID، دوربین سلفی جدیدتر و پشتیبانی از شارژ بی سیم و احتمالا شارژ معکوس اشاره نمود.

منبع: Businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل نسخه دوم آیفون XR را نیز با قیمت کمتر از 1000 دلار عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل نسخه دوم آیفون XR را نیز با قیمت کمتر از 1000 دلار عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید