برترین تکنولوژی های سال 2019

به گزارش نقد و بررسی سینما، مؤسسه تحقیقاتی گارتنر بتازگی فهرستی از 5 ترند برتر تکنولوژی در سال 2019 میلادی را اعلام و منتشر نموده است.

برترین تکنولوژی های سال 2019

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران ،پژوهشگران و محققان فعال در مؤسسه تحقیقاتی گارتنر بتازگی با انتشار یک فهرست جدید و به روزرسانی شده، 5 تکنولوژی و فناوری برتر در سال آینده میلادی را معرفی نموده و سپس به مرور مختصری بر هر یک از آنها پرداخته است. بر اساس گزارشی که در وب سایت بیزینس اینسایدر آمده است، در زیر فهرست این 5 فناوری فزونی که به گفته این محققان آینده دنیا را تغییر خواهد داد، ذکر شده است:

1. وسایل نقلیه خودران

این روزها خودروهای خودران یکی از ترندهای برتر صنعت خودروسازی در دنیا محسوب می گردد و بسیاری از شرکت های خودروسازی در دنیا به دنبال توسعه فناوری خودروهای خودران و بدون احتیاج به راننده هستند.

2. هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی یکی دیگر از فناوری های نوینی است که توسط غول های تکنولوژی همچون گوگل، مایکروسافت و اپل بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند و دستگاه های الکترونیکی متعددی را که از این تکنولوژی پشتیبانی می نمایند، معرفی و روانه بازارهای دنیای نموده اند.

3. تحلیل مبتنی بر یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی (Learning machine) نیز که همیشه نامش در کنار هوش مصنوعی می آید، تاکنون توانسته است یاری بسزایی به پیشرفت علم و فناوری کند و مؤسسات تحقیقاتی و آماری بسیاری نیز تاکنون به منظور تحلیل و آنالیز مسائل مختلف از فناوری یادگیری ماشینی بهره برده اند.

4. کپی برداری دیجیتال

یکی دیگر از فناوری های نوینی که امروزه دانشمندان بسیاری به منظور ساخت و ایجاد دستگاه و وسایل مورداحتیاج خود از آن استفاده می نمایند، نوع خاصی از هوش مصنوعی است که کپی برداری دیجیتال یا دوقلوسازی (Digital twin) نامیده می گردد. این فناوری که کاربردهای گسترده ای در علوم و رشته های مختلف همچون بیوشیمی، بیوزیست و... دارد، یاری های بسزایی به متخصصان حوزه های مختلف نموده است تا به اهداف خود دست یابند. یکی از مثال های این فناوری پرینترهای سه بعدی است که قادر است از اشیای مختلف همانندسازی کند.

5. بلاک چین

صنعت بلاک چین که این روزها نامش با ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین گره خورده است، یک پلت فرم و بستر مناسبی است برای کاربرانی که می خواهند به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند و از این طریق به کسب درآمدهای هنگفتی دست پیدا نمایند.

منبع: اقتصاد ایران

به "برترین تکنولوژی های سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تکنولوژی های سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید