بررسی مسائل استادان حق التدریس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش نقد و بررسی سینما، طی روزهای اخیر برخی از استادان حق التدریس در تماس با فرهیختگان از مسائل پیش روی خود سخن گفته اند؛ مسائلی که به اذعان آنها زندگی آنان را با سختی روبه رو کرده است. بی شک تدریس در دانشگاه یکی از شیوه های معمول برای اشتغال و کسب درآمد فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

بررسی مسائل استادان حق التدریس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی

در این میان دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به استادان خود اعم از تمام وقت، نیمه وقت و استادان حق التدریس دارد. اواسط آبان امسال بود که علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه ای به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی، میزان ساعات ارائه تدریس به مدرسان حق التدریس دانشگاه را اظهار داشت. بخشنامه ای که در راستای ایجاد وحدت رویه و سرعت بخشیدن به امور مربوط به مدرسان حق التدریس و افزایش سطح کیفی آموزش در واحدهای دانشگاهی بود تا حداکثر ساعت ارائه تدریس به مدرسان حق التدریس اعلام شود.

مهر امسال هم فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه ای نحوه فعالیت اساتید حق التدریس این دانشگاه را اصلاح و تمدید قرارداد یا انعقاد قرارداد جدید با سایر اعضا را منوط به ارائه گزارش توجیهی توسط واحدهای آموزشی و تایید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مرکزی دانشگاه (سازمان مرکزی) اظهار داشت. بر این اساس استادان حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی براساس اعلام نیاز واحدها می توانند به آن واحد مراجعه کرده و به تدریس مشغول شوند.

علیرضا وحیدی، مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هم در گفت وگو با فرهیختگان گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص استفاده از استادان تغییری نسبت به گذشته نداشته است و براساس نیاز واحدهای دانشگاهی از آنها استفاده خواهیم کرد. بر این اساس همانند قبل اگر نیازمند استادان حق التدریس باشیم، از استادان حق التدریس که کد شناسه داشته باشند استفاده می کنیم.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: اگر استاد حق التدریسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد که با مسئله ای در دانشگاه روبه رو شده است به ما مراجعه کند تا ظرف مدت کوتاهی به مشکل او رسیدگی کنیم.

منبع: ویکی گرام

به "بررسی مسائل استادان حق التدریس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی مسائل استادان حق التدریس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید