بی اعتمادی هنگ کنگی ها به وعده های رئیس لام

به گزارش نقد و بررسی سینما، معترضان هنگ کنگی با وجود خبر جدید رئیس دولت محلی درباره طرح استرداد مجرمین به چین هنوز قصد اعتماد به اظهارات او را ندارند.

بی اعتمادی هنگ کنگی ها به وعده های رئیس لام

به گزارش گروه بین الملل نقد و بررسی سینما به نقل از گاردین، کری لام، رئیس دولت محلی هنگ کنگ، امروز (سه شنبه) با مرده خواندن طرح استرداد مجرمان از هنگ کنگ به چین سعی در فرونشاندن خشم معترضان داشت اما به نظر می رسد شهروندان هنگ کنگی همچنان عصبانی هستند.

معترضان خواهان لغو رسمی این طرح از مجلس هستند. لام گفته که این طرح که ماه گذشته در واکنش به اعتراضات به تعلیق درآمد، در انتهای جلسه مجلس که در جولای بعدی به سرانجام می رسد، منقضی خواهد شد.

اندکی بعد از کنفرانس خبری معترضان با فریاد بازی با کلمات از برگزاری تظاهرات مجدد درصورت ممانعت وی از قبول درخواستها معترضان خبر دادند.

بعضی دیگر نیز معتقدند بدون لغو این طرح، طبق قوانین و روند قانونی، آنها تنها می توانند به وعده های لام تکیه نمایند که این طرح دوباره به مجلس ارائه نشود.

منتقدان دولت معتقدند این طرح به دولت چین این اجازه را می دهد که مخالفان پکن را به راحتی در اختیار گرفته و از این طریق بر اعتراضات کنترل کاملی داشته باشد.

معترضان در روزهای گذشته و پس از مدتها حضور در خیابان پیروز به اشغال ساختمان مجلس هنگ کنگ هرچند به مدت کوتاه شدند. پس از حضور کوتاه مدت معترضان در مجلس پلیس وارد عمل شد و آنها را مجبور به خروج از ساختمان نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بی اعتمادی هنگ کنگی ها به وعده های رئیس لام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتمادی هنگ کنگی ها به وعده های رئیس لام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید