دیدبان حقوق بشر: آزادی زندانیان طالبان صلح را تامین نمی کند

به گزارش نقد و بررسی سینما، دیدبان حقوق بشر درباره برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح برای معین سرنوشت 400 زندانی طالبان گفت که آزادی این زندانیان نمی تواند صلح را در افغانستان برقرار کند.

دیدبان حقوق بشر: آزادی زندانیان طالبان صلح را تامین نمی کند

به گزارش دفتر منطقه ای نقد و بررسی سینما، پاتریشا گاسمن مسئول بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر گفت که تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح برای آزادی 400 زندانی طالبان نیز نمی تواند صلح را در افغانستان تامین کند.

وی با اشاره به توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در قطر گفت: همانظور که توافقنامه قطر نتوانست صلح را در افغانستان تامین کند، لویه جرگه نیز نمی تواند منجر به برقراری صلح گردد.

گاسمن اضافه نمود که جنگ بدلیل تخطی ها تشدید شده، مردم در این جنگ فرزندانشان را از دست داده اند، زمین های آن ها غصب شده و توسط نیروهای هوادار دولت و طالبان اذیت شده و رنج برده اند.

مسئول بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر ادامه داد: سیاستمدارانی مانند حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان اکنون صدای خود را برای حمایت حقوق بشر بلند نموده اند تا حمایت مردم را برای بقای قدرت خود جلب نمایند اما وقتی که آنها در قدرت بودند برای حقوق بشر چه کردند؟

وی با انتقاد از کارنامه عبدالرب رسول سیاف رئیس شورای حراست و ثبات نیز به رادیو آزادی گفت: از یک لویه جرگه که سیاف در آن صندلی مهمی دارد و از او تمجید می گردد شما چگونه می توانید انتظار احترام به حقوق بشر را داشته باشید. برای آوردن صلح پایدار به یک تعهد جدی نسبت به حقوق بشر و تامین عدالت و حسابدهی احتیاج است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیدبان حقوق بشر: آزادی زندانیان طالبان صلح را تامین نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدبان حقوق بشر: آزادی زندانیان طالبان صلح را تامین نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید