رقیب جدی وانت پراید، محصول نو سایپا، عکس

به گزارش نقد و بررسی سینما، گجت نیوز نوشت: گروه خودروسازی سایپا پس از ارائه پراید در جلوه وانت و ارائه آن با نام سایپا 151، اکنون نیز مشغول برنامه ریزی و تولید خودرویی بر مبنای پلتفرم 200 سایپا و با نام سایپا 251 است.

رقیب جدی وانت پراید، محصول نو سایپا، عکس

نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال گذشته میزبان اولین رندرهای منتشر شده از خودروی تازه سایپا تحت عنوان پروژه سپهر بود. پروژه ای که تنها با ارائه چند تصویر آن هم نسخه رندر شده به معرفی محصول تازه این کمپانی پرداخته بود. خودرویی که حتی وجود خارجی نداشت، اما مدیران سایپا صحبت از صادرات آن به بازار روسیه می کردند. این خودرو قرار است تا ابعاد بزرگتری نسبت به سایپا 151 داشته باشد.

در نمای جلو این خودرو شاهد بازطراحی چراغ های ساینا، کوییک و اطلس هستیم. در واقع این طراحی تلفیقی زیبا از چراغ های این خودرو است. در نمای پشتی نیز طراحی عمودی مرسوم چراغ ها را شاهد هستیم که در بیشتر وانت ها مشترک است و لوگوی بزرگ سایپا نیز در میان آن ها به چشم می خورد.

  • تجربه رانندگی با سوناتای چینی در ایران

دستگیره های طراحی شده برای این خودرو از نوع ایزی اوپن (Easy Open) یا آسان بازشو است و ما شاهد خطوط و فرورفتگی های زیادی روی بدنه سایپا 251 هستیم که از سادگی نسخه قبلی کاسته شده است.

با توجه به نمای بغل خودرو نیز شاهد طراحی کشیده سایپا 251 هستیم که نشان از ارگونومی و طراحی راحت تر کابین برای راننده و سرنشین دارد. با توجه به جنبه تجاری و باربری بودن خودرو، به احتمال زیاد داشبورد تازهی برای این خودرو طراحی نخواهد شد و باید منتظر داشبورد ساینا روی آن باشیم.

مشخصات فنی سایپا 251

طبق اخبار واصله، پیشرانه قرار گرفته شده روی این خودرو، پیشرانه 8 سوپاپ M15 GSI در دو نوع بنزینی و گازسوز خواهد بود که در نسخه بنزینی توانایی تولید قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه در نسخه گازسوز قادر به تولید قدرت تنها 77 اسب بخار و گشتاور 116 نیوتن متر است. گیربکس قرار گرفته شده نیز از نوع 5 سرعته دستی است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رقیب جدی وانت پراید، محصول نو سایپا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب جدی وانت پراید، محصول نو سایپا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید