سفر به شهرهای مجذوب کننده و کوچک ایرلند (قسمت اول)

به گزارش نقد و بررسی سینما، یکی از جذابیت های سفر به هر شهر یا کشور، علاوه بر تماشا شهرهای بزرگ، کشف و گردش در شهرها و مکان های کوچک تر و گم نام است. با خبرنگاران همراه باشید تا شهرهای کوچک ایرلند را بشناسید.

سفر به شهرهای مجذوب کننده و کوچک ایرلند (قسمت اول)

دوبلین (Dublin) و بلفاست (Belfast)، کورک (Cork) و گالوی (Galway)؛ در سفر به ایرلند بدون شک باید به این شهرهای بزرگ بروید. گرچه که این شهرها می توانند حس و حال شهرهای کوچک را هم به شما منتقل نمایند، اما نباید این جزیره را بدون گردش در جاده های روستایی، روستاها و شهرهایی که در ادامه راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد، ترک کنید. جادوی همین دهکده ها و روستاها است که ایرلند را به مکانی خاص برای اقامت تبدیل می نماید.

وست پورت (Westport)، شهر مایو (County Mayo)

وست پورت نقطه تلاقی زندگی روستایی و سرزندگی است و توانسته توازن خوبی بین این دو برقرار کند. اغلب فروشگاه ها، مغازه های مستقلی هستند که همه چیز، از لباس های ایرلندی گرفته تا صنایع دستی محلی را به فروش می رسانند. کافه ها همواره پر از جمعیت هستند، به ویژه در تعطیلات آخر هفته. هواداران موسیقی سنتی می توانند برای شنیدن موسیقی زنده، هر شب به کافه موسیقی مت ملوی (Matt Moloy) بروند که گاهی هم خود مت، عضو ایرلندی گروه رئیس قبیله (Chieftain) موسیقی اجرا می نماید.

با یک پیاده روی کوتاه از مرکز شهر، به خانه و باغ های وست پورت می رسید. یکی از ارزشمندترین خانه های روستایی در ایرلند که سرشار از جاذبه های بصری است، به ویژه با پله های مرمر سیسیلی خود که بسیار باشکوه است. با نگاهی به اتاق های عمومی ساختمان، همه چیز را در خصوص آن و نیز ارتباط اش با یکی از شجاع ترین زنان تاریخ ایرلند، گریس امالی (Grace OMalley) خواهید فهمید.

پشت وست پورت، اسکله ای آرام واقع شده است که پیاده رویی زیبا و مامنی آرام به دور از هیاهوی شهر است. اینجا بعلاوه یکی از برترین نقاط برای خوردن غذای دریای است. رستوران آیدل وال (Idle Wall) شبیه کلبه های روستایی است که صدف محلی و صدف دریایی طبخ شده با خامه و رازیانه سرو می نماید.

  • موقعیت: تقریبا میانه راه بالی کروی (Ballycroy) و کنمرا (Connemara)، پارک ملی جاده آتلانتیک وحشی (Wild Atlantic Way)

نیوکاسل (Newcastle)، شهر داون (County Down)

موقعیت: جاده ساحلی، به فاصله یک ساعت از غرب بلفاست (Belfast)

در نیوکاسل، حس نوستالژی جذابی هست که بخش عمده آن به سبب وجود میعادگاه های ساحلی قدیمی و استخرهای محبوب دهه 1930 است. همواره عده ای را کنار ساحل می بینید و حتی هوای سرد هم نمی تواند مانع از آب تنی گردد. اگر خود را شجاع می دانید، راک پول (Rock Pool) یکی از برترین ها برای شیرجه زدن است.

اما نیوکاسل شهری ساحلی است که هویتی بیش از ماسه و دریا دارد. شهر در دامنه اسلیو دونارد (Slieve Donard) که بلندترین قله در ایرلند شمالی است، واقع شده است و سایر قله های کوه مورن (Mourne Mountains) نیز در پشت شهر پراکنده هستند. گردش با دوچرخه در این نواحی را از دست ندهید! مناظری خواهید دید که به تلاشی که باید بکنید می ارزد؛ به علاوه، هنگامی که به شهر باز می گشت، می توانید به سوک (Soak) رفته و خستگی عضلات تان را در جلبک دریایی به در کنید. اگر به دنبال مرکز اسپا و صرف شام هستید، به وانیلا (Vanilla) بروید و اگر در منویش گوشت گوزن فینبروگ دیدید، حتما امتحان کنید چرا که یکی از لذیذترین انواع آن در سراسر جزیره است.

دالکی (Dalkey)، شهر دوبلین (Dublin)

با وجود دو کلیسای قدیمی از قرن دهم میلادی، دو قلعه نورمن (Norman) در خیابان اصلی و جزیره ای به همین نام که در آن باید منتظر تماشا خرگوش، بز، کلیسای خرابه و گران ترین خانه یک خوابه در ایرلند (برج دالکی) باشید، این مکان شاد و سرزنده، یکی از زیباترین شهرهایی است که خواهید دید.

کارهای بسیاری می توان در این منطقه انجام داد: کایاک سواری اطراف بندر و تماشای فوک ها و دلفین ها، پایین رفتن از تپه کیلینی (Killiney Hill) و رفتن به کلبه بیدی (Biddys Cottage) برای نوشیدن چای، خوردن کیک و شنیدن داستان های ایرلندی در کنار آتش.

  • موقعیت: به فاصله یک ساعت از جنوب غرب دوبلین (Dublin)

کینسیل (Kinsale)، شهر کورک (County Cork)

کینسیل با ساختمان های رنگارنگ، بندر پر رونق و غذاهای گوناگون، شهری کوچک و با چهره کاملا ایرلندی است. معروفیت این شهر به سبب خرید آن نیز هست؛ در گالری های خیابان اصلی شهر گردش کنید و عکس های عکاسی ژیل نورمن (Giles Norman Photography) را که از منظره بی نظیر شهر گرفته شده است، ببینید.

محبوبیت دیگر این شهر، به خاطر غذاهای بی عیب آن است که بیش از آنچه که باید، رستوران های عالی دارد. فیشی فیشی (Fishy fishy) به وسیله آشپز مشهور غذاهای دریایی مارتین شاناهان (Martin Shanahan و همسرش ماری اداره می گردد) جایی است که در آن ماهی تازه و ماهی محلی سرو می گردد. همان طور که انتظار دارید، منو طبق ماهی هایی که در طول روز صید می گردد تغییر می نماید، اما غذاهای دریایی ساحل جنو ب غربی همواره شما را راضی خواهد نمود. به شاه میگو، صدف دریایی و صدف محلی فکر کنید.

  • موقعیت: به فاصله نیم ساعت از جنوب کورک (Cork)، نزدیک دهانه رود باندون (Bandon)

باشمیلز (Bushmills)، شهر آنتریم (Antrim)

شهری کوچک در ساحل شمالی ایرلند که با چرخیدن در خیابان های آن به مغازه های بامزه و کافه های قدیمی برمی خورید.

باشمیلز در فاصله کوتاهی از گذرگاه ساحلی جاینت (Giant Causeway) واقع شده است که در سایت میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و مناظری بی نظیر دارد. افسانه ای حاکی از آن است که بیش از 40000 ستون شش گوشه از جنس بازالت آن، برآمده از بقایای گذرگاهی است که به وسیله فین مک کول (Finn MacCool) قوی هیکل تا اسکاتلند ساخته شده است. اگر از یک زمین شناس بپرسید، به شما می گوید که فعالیت های آتش فشانی سبب این پدیده شده، اما واقعیت شاید کمی خیال پردازانه به نظر برسد.

  • موقعیت: محلی رویایی گذرگاه ساحلی جاینت (Giants Causeway) و قلعه دانلوس (Dunluce castle) در جاده گذرگاه ساحلی
منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "سفر به شهرهای مجذوب کننده و کوچک ایرلند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهرهای مجذوب کننده و کوچک ایرلند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید