موگرینی: اتحادیه اروپا از برجام حمایت می نماید، برجام یکی از ستون های امنیت در منطقه ماست

به گزارش نقد و بررسی سینما، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید نمود که اروپا کماکان از توافق هسته ای با ایران حمایت می نماید.

موگرینی: اتحادیه اروپا از برجام حمایت می نماید، برجام یکی از ستون های امنیت در منطقه ماست

به گزارش نقد و بررسی سینما، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست وزیران امورخارجه این اتحادیه در بروکسل به سر می برد، پیش از شروع نشست در جمع نقد و بررسی سینما توضیح داد که اروپا همچنان از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می نماید.

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود قرار است درباره کوشش ها برای نگه داشتن ایران در برجام بحث و رایزنی نمایند. این اولین دیدار آنها از زمان اعلام تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اش است.

موگرینی نیز در پاسخ به سوال نقد و بررسی سینما درباره وضعیت پیرامون برجام گفت: همان طور که از موضع اتحادیه اروپا آگاه هستید ما کماکان از این توافق و اجرای کامل آن حمایت می کنیم. من در حاشیه این نشست دیداری با وزیران امورخارجه انگلیس و فرانسه و آلمان خواهم داشت تا درباره چگونگی ادامه حمایت از اجرای این توافق گفت وگو کنیم.

وی ادامه داد: از نظر ما برجام یکی از ستون های امنیتی منطقه ماست و عنصری کلیدی در معماری عدم اشاعه دنیا و منطقه بوده است. بنابراین، به حمایت از آن ادامه خواهیم داد.

همزمان با گذشت یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی ها در انجام تعهداتشان، ایران هفته پیش خاطرنشان کرد که میخواهد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف کند و اروپا 60 روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

در پی انتشار این خبر، اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک از تصمیم تهران ابراز نگرانی و بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید کردند. آنها از ایران خواستند تا به تعهداتش در این توافق پایبند بماند.

با شدت دریافت تنش ها میان تهران و واشنگتن دیپلمات های اروپایی می گویند که فضای کمی برای مانور دارند.

فدریکا موگرینی همچنین روز یک شنبه در سایت خود خاطرنشان کرد که زمان خود در آمریکای لاتین و بالکان را صرف کار روی ونزوئلا، آینده اروپا و برجام نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موگرینی: اتحادیه اروپا از برجام حمایت می نماید، برجام یکی از ستون های امنیت در منطقه ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: اتحادیه اروپا از برجام حمایت می نماید، برجام یکی از ستون های امنیت در منطقه ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید