نامیبیا، سرزمین پیوند بیابان و اقیانوس

به گزارش نقد و بررسی سینما، چرا باید از نامیبیا تماشا کنیم؟

به جرات می توان گفت نامیبیا منحصر به فردترین کشور در جنوب غربی قاره آفریقا است که با موقعیت فوق العاده ویژه ای که در کنار اقیانوس اطلس دارد، یک مقصد رویایی برای لذت بردن از زیبایی های این قاره است. با خبرنگاران همراه باشید و از این کشور اعجاب انگیز بیشتر بدانید:

نامیبیا، سرزمین پیوند بیابان و اقیانوس

1- بیابان نامیبیا، قدیمی ترین بیابان دنیا

به سرزمین قدیمی ترین صحرای دنیا خوش آمدید، محیط زیستی به شدت منحصر بفرد که از آفریقای جنوبی تا ساحل نامیبیا و داخل آنگولا تا شمال آن کشیده شده است. جدای از این ها، یکی از بلندترین تپه های شنی دنیا هم در این کشور قرار گرفته است. یکی دیگر از چشم انداز ها بسیار تماشای ای که در آن به چشم می خورد، جایی است که بیابان و اقیانوس آتلانتیک به هم می رسند. تپه های شنی ای هم که در بالا به آنها اشاره شد تا خود آب کشیده شده اند و چشم انداز به شدت زیبایی را بوجود آورده است که امکان ندارد در هیچ کجای دیگر دنیا بتوان نظیر آن را دید.

2- بیشترین تپه شنی عکس گرفته شده در دنیا

آیا تا به حال دریاره تپه شنی 45 شنیده اید؟ احتمالا نه، اما بد نیست بدانید که این تپه، رکورد گرفتن بیشترین تعداد عکس را در بین تمام تپه های شنی دنیا دارد و در قسمت Sossusvlei بیابان نامیبیا قرا گرفته است.

3- صحرای کالاهاری

یکی از جذابترین مکان هایی که در سفر به نامیبیا می توان دید، کالاهاری نام دارد که محبوبیتش را مدیون حیات وحش استثنایی ای است که دارد. در این بیابان برهوت؛ چیتا، گورخر، غزال آفریقایی، شترمرغ، زرافه، فیل، نوعی سگ وحشی که در خطر انقراض قرار گرفته است و بسیاری گونه های نادر و کمیاب جانوری دیگرزندگی می نمایند. همیین که پایتان را داخل این صحرا بگذارید، متوجه تعداد زیاد لانه های پرنده هایی که لابلای شاخ و برگ درختان خانه درست نموده اند می شوید. با توجه به طبیعت زیبا وحشی ای که در این صحرا وجود دارد، مردم محلی، کلبه هایی را در این بیابان ساخته اند تا تورهای گردشگری ای که از این صحرا تماشا می نمایند، بتوانند غروب تماشایی خورشید را شاهد باشند.

4- سرزمین طلوع خورشید

اگر کسی از من بپرسد که طلوع خورشید را بیشتر ترجیح می دهم یا غروب آن را، همواره جواب من به یک علت خوب غروب است، به این علت که 98 درصد مواقع طلوع خورشید، خواب هستم! اما اگر یکبار به نامیبیا سفر کنید، این موضوع برای همواره تغییر می نماید. طلوع خورشید در این کشور به مقدار ای زیباست که در وصف نمی گنجد… تماشای خورشید وقتی آرام آرام از پشت صحرای نامیبیا بالا می آید شما را به دنیای دیگری می برد.

5- سرزمین غروب خورشید

خاتمه یک طلوع حیرت آور چه چیزی است؟ بله یک غروب زیباتر! مطمئن باشید که تماشا غروب خورشید در این صحرا یکی از رمانتیک ترین و خاص ترین لحظه زندگی تان تا ابد خواهد بود.

6- مردم هیمبا

مرزدم هیمبا بییشتر به خاطر موهای بافته شده شان که در وسیله ای به نام Otjize آن را قرار می دهند، معروف هستند. هیمبایی ها، قبایلی چادر نشین هستند که در قسمت Kunene این کشور زندگی می نمایند. آنها در بین موهای خود از خاک رس استفاده می نمایند تا تاثیر اشعه های بد خورشید را کمتر نمایند . افراد این قبیله برای اینکه حشرات مزاحم را از خودشان دور نمایند، روی پوستشان، ترکیبی از روغن شیر با خاک سرخ می مالند که این ماده باعث حفظ پوست از گرمای صحرا هم می گردد.

7- حیات وحش نامیبیا

می دانستید که نامیبیا مستعمره قبلی کشور آلمان بوده است؟ از این موضوع که بگذریم، نامیبیا به علت حیات وحشی که دارد خیلی معروف است! اگر چه بیشتر جانواران را در هر کجای کشور که باشید می توانید ببینید، اما برای تماشا برخی از گونه های کمیاب باید از پارک ملی Etosha تماشا کنید. بلندترین فیل آفریقا به همراه کرگدن سیاه در این پارک ملی نگهداری می شوند که هر دوی آنها هم در خطر انقرلض قرار دارند.

منبع: gotravelyourway.com

منبع: الی گشت

به "نامیبیا، سرزمین پیوند بیابان و اقیانوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامیبیا، سرزمین پیوند بیابان و اقیانوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید