نتایج موفقیت آمیز واکسن کرونای روسیه در لنست منتشر شد

به گزارش نقد و بررسی سینما به نقل از پرس اسوسیشن، نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن کووید 19 روسیه نشان می دهد پس از تزریق آن هیچ عوارض شدیدی در بدن دریافت کنندگان به وجود نیامده است. همچنین این واکسن به ایجاد واکنش ایمنی در بدن آنها منجر شده است.

نتایج موفقیت آمیز واکسن کرونای روسیه در لنست منتشر شد

طبق گزارش 2 فاز اولیه آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه روی 76 دریافت کننده، 2فرمول خاص از این واکسن دو مرحله ای ایمنی مناسبی دارد و پس از 42 روز تزریق هیچ عارضه جانبی شدیدی در داوطلبان رصد نشد.

نتایج آزمایش بالینی واکسن کووید 19 روسیه در نشریه لنست منتشر شده و نشان می دهد پس از 21 روز آنتی بادی در بدن تمام شرکت کنندگان به وجود آمد.

نتایج ثانویه این آزمایش بالینی نیز حاکی از آن است که واکسن در 28 روز واکنش سلول های تی (T) را به وجود می آورد.

این تحقیق یافته های دوفاز کوچک 1/2 آزمایش بالینی واکسن را در بردارد که 42 روز طول کشیده است.

یکی از این آزمایش ها فرمول واکسن منجمد و دیگری شامل فرمول واکسن لیوفیلیزه را آنالیز نموده است. فرایند لیوفیلیزه در حقیقت خشک کردن انجمادی است که از آن برای افزایش مدت نگهداری مواد غذایی و دارویی و همچنین آسان کردن حمل و نقل آن ها استفاده می گردد.

پیش بینی می گردد از فرمول منجمد واکسن برای واکسیناسیون وسیع به وسیله زنجیره های فعلی تامین ذخایر واکسن در دنیا استفاده گردد.

واکسن لیوفیلیزه نیز برای مناطق دورافتاده توسعه می یابد زیرا ماندگاری بیشتری دارد و می توان آن را در دمای 2تا8 درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

این واکسن دو مرحله ای شامل دو وکتور آدنو ویروس است که برای فراوری پروتئین اسپایک SARA-CoV-2 اصلاح شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نتایج موفقیت آمیز واکسن کرونای روسیه در لنست منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج موفقیت آمیز واکسن کرونای روسیه در لنست منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید