پیروانی: اشتباه نمایند، ساکت نمی نشینم ، آمریکا بودم، گفتند تجمع راه انداخته

به گزارش نقد و بررسی سینما، سال ها کاپیتان پرسپولیس بودم، در تعداد بازی برای تیم رکورد دارم و الان هم می گویم نمی خواهم جای کسی بیایم. اگر هم انتقادی می کنم فقط به خاطر نام پرسپولیس است. فقط آقایان مواظب باشند اشتباه نکنند.

پیروانی: اشتباه نمایند، ساکت نمی نشینم ، آمریکا بودم، گفتند تجمع راه انداخته

امیر اسدی ، افشین پیروانی در ایران نبود اما حرف و حدیث درباره اش زیاد بود. بخصوص زمانی که طرفداران پرسپولیس علیه مدیریت این باشگاه تجمع کردند، پیروانی را تشویق کردند تا همه کاسه کوزه ها سر او شکسته گردد. پیروانی اما بعد از سرانجام سفر طولانی به امریکا، چند روز است که به ایران برگشته. او در گفت و گو با ایران ورزشی سکوت چند ماهه اش را می شکند و از اتفاق هایی می گوید که اخیرا اتفاق افتاده. او کاپیتان پرسپولیس بوده و به قول خودش زندگی اش است و این تیم. پس مگر می گردد از حرف های او به راحتی گذشت، بخصوص وقتی بدانیم انتقادهایش فقط به خاطر پرسپولیس است و نه هیچ پست و مقامی. این ها را خودش می گوید و مصاحبه را شروع می نماید.

*******

- می دانیم چند ماه ایران نبودید و به تازگی از سفر برگشته اید. در این مدت اخبار پرسپولیس را پیگیری می کردید؟

مگر می گردد اخبار پرسپولیس را دنبال نکنم. زندگی ام پرسپولیس است و به همین دلیل پیگیر شرایط هستم.

- در مدتی که روزه سکوت گرفته بودید، برانکو از پرسپولیس رفت و گابریل کادرون جانشین او شد. از نظر شما که هم به عنوان بازیکن زیر نظر برانکو فعالیت نموده اید و هم به عنوان مدیر تیم کنار او بودید، چرا از پرسپولیس جدا شد؟

مدیران باشگاه پرسپولیس باید کاری می کردند که برانکو از تیم نرود. من با برانکو ارتباط دارم و می دانم که او دوست داشت بماند و کارش را ادامه بدهد. او معتقد است دروغ هایی که گفتند و بدقولی هایی که انجام دادند باعث شد از پرسپولیس بروم.

- اما فوتبال حرفه ای است و قرار نبود برانکو تا ابد در پرسپولیس بماند.

درست است اما اگر برانکو خسته شده بود یا اگر طرفین مسائلی با هم داشتند بهتر این بود که محبت آمیز جدا شوند. ما همواره خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. همواره هم این را نشان داده ایم که در بوق و کرنا کسی را می آوریم و هنگام جدایی کاری می کنیم که طرف از حضورش پشیمان گردد. هر چه باشد برانکو از خانواده پرسپولیس است و این برخورد با او قشنگ نبود.

-

- این بخش از حرف های تان را می پذیریم اما فوتبال ایران نشان داده که راه و رسم جدایی را نمی داند.

مهمترین نکته همین است. ما باید انسان باشیم و برای مربیان موفقی که اینقدر با طرفداران و عوامل باشگاه ارتباط مناسبی برقرار می نمایند، اتفاق های بهتری رقم بزنیم که متأسفانه راهکارش را بلد نیستیم.

- اما برانکو هم از پرسپولیس شکایت نموده و به همین دلیل دنبال رسیدن به مطالباتش است. موضوعی که حرفه ای هم هست.

من اطلاع دقیقی ندارم اما برخلاف ایرانی ها که زورشان به کسی نمی رسد، بازیکنان و مربیان خارجی به فیفا شکایت می نمایند و پول شان را می گیرند. پولی که البته حق برانکو است.

- گفتید اخبار باشگاه را دنبال می کنید. حتما می دانید که یک هفته مانده به سرانجام جابجایی، باشگاه پرسپولیس سروش رفیعی و شایان مصلح را کنار گذاشت تا جا برای سایر بازیکنان باز گردد. این حرفه ای است؟

به هیچ وجه و کارشان نه حرفه ای بود و نه قشنگ. نام باشگاه از نام هر بازیکنی بزرگ تر است اما به نظر من هر کسی حتی یک دقیقه برای پرسپولیس بازی نموده باشد، باید برخورد محترمانه ای با او صورت بگیرد. در بحبحه جدایی برانکو، با بعضی بازیکنان تمدید کردند و چند مهره هم جذب شدند، وقتی همه اعتراض ها تمام شد آن ها را کنار گذاشتند. البته این نظر سرمربی است که بگوید به کدام بازیکن نیاز دارد یا نه اما کار، کار قشنگی نبود. درست مانند برخوردی که با برانکو انجام دادند.

- به عنوان نمونه شایان مصلح یکی دو ماه قبل قراردادش را تمدید کرد اما یک هفته پیش عذر او را خواستند. برخوردی عجیب که گاهی به ضرر بازیکن هم تمام می گردد.

برخورد چکشی و ضربتی درست نیست. پرسپولیس قداست دارد، افتخار دارد و کلی طرفدار و این حرکات به باشگاه ضربه می زند. در پرسپولیس باید اتفاق هایی بیفتد که باشگاه را به الگوی سایر باشگاه ها تبدیل کند، نه اینکه هر روز اخبار عجیبی بشنویم که اقتدار تیم را زیر سوال ببرد و طرفداران را ناراحت کند.

-

- چند ماه قبل بحث بازگشت شما به پرسپولیس مطرح بود و قرار شد به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره برگردید و کار خود را شروع کنید. چه شد که این اتفاق رخ نداد؟

من همان مقطع اعلام کردم که اگر قرار ست برگردم، باید به پست اصلی ام برگردم. در حال حاضر هم این پست نفر دارد و بقیه سمت ها هم پر است. مدت ها سکوت کردم و الان هم اگر حرفی می زنم نه دنبال بازگشت هستم و نه پست و مقام.

- مگر حضور در هیات مدیره یا بازگشت به عنوان مدیر تیم با هم تفاوتی دارند؟

من در آن پست کارم را انجام دادم و از حق پرسپولیس، تا جایی که می شد دفاع کردم. با قدرت هم دفاع کردم. اگر قرار باشد فقط در حاشیه باشی و از حق پرسپولیس دفاع نکنی که فایده ای ندارد. طرفدار از من و امثال من توقع دارد که کنار زمین، در رسانه ها و بحث های مختلف از حق پرسپولیس دفاع کنیم. اینکه باشیم و این کارها را انجام ندهیم، به نظر من فرقی با نبودن ندارد. اگر بیرون هستم و پستی ندارم به خاطر همین است. الان هم اگر صحبتی می کنم فقط به خاطر طرفداران و حفظ اقتدار پرسپولیس است. خوشبختانه همه سمت ها پر است و نفرات مختلف دارند کارشان را انجام می دهند. نظراتم را می گویم، چون پرسپولیسی هستم. دوست هم ندارم بگویند دارد برای تیم حاشیه می سازد.

- البته در ایران نبودید و شایعه هایی هم درباره شما به راه افتاد.

کدام شایعه ها؟

- می گفتند دلیل تجمع طرفداران علیه مدیرعامل باشگاه شما بوده اید. چون آنجا هم تشویق شده اید. حتما از خود دفاعی دارید؟

من که ایران نبودم و برای حضور در سمینار و انجام کارهای تحصیلی به امریکا رفته بودم. بحث من این است که اگر برانکو می ماند یا به شکل بهتری جدا می شد، آیا من و خانواده و ایل و طایفه ام می توانستیم علیه مدیریت تجمع ترتیب بدهیم؟ اگر برانکو را نگه می داشتند آیا مردم جمع می شدند که علیه شان شعار بدهند؟ اگر پیروانی تشویق می گردد بروید و ببینید کجای کارتان ایراد دارد. خوشبختانه مردم باهوش هستند و فرق بین خوب و بد را می دانند.

- تشویق شما باعث شد هجمه های زیادی علیه تان راه بیفتد. آن هم در شرایطی که ایران نبودید.

باز هم تأکید می کنم که مردم می دانند در باشگاه چه اتفاق هایی می افتد. آن ها هم نباید ادای آدم های محق را در بیاورند و پشت من اینقدر حرف بزنند. به قول شاغلام کمی خدا ترس باشید و همه اش نگویید افشین پیروانی آدم آورد تا تشویقش نمایند. به خدا اگر روح من از این تجمع خبر داشت. همه آن هایی که تهمت زدند را به خدا واگذار می کنم، تک تک شان را اما این را بدانند پرسپولیسی هستم و اگر نیاز باشد ورود می کنم، حرف می زنم، انتقاد می کنم و اگر کارتان درست بود حمایت را هم فراموش نمی کنم. همواره موفقیت پرسپولیس آرزوی قلبی من است، حتی وقتی در این تیم سمت نداشته باشم.

-

- درست مانند زمان حضور شما در تیم ملی که انگار پرسپولیس را انتخاب کردید.

من در تیم ملی بودم و می گفتند اینقدر اسم پرسپولیس را نیاور و مدام از این تیم حمایت نکن. من اما کار خودم را انجام دادم و در تلویزیون هم گفتم که نمی توانم دو رو باشم. در نهایت هم دیدید چه اتفاق هایی افتاد که با تیم ملی قطع همکاری کردم.

- شما که تا امروز حرفی نزده بودید اما وقتی این صحبت ها تکراری می گردد، عده ای فکر می نمایند که با قصد و هدف است. البته این را هم نادیده نگیریم که افشین پیروانی سال ها کاپیتان پرسپولیس بوده و اگر او حرف نزند چه کسی مسائل را بگوید.

من سال ها کاپیتان پرسپولیس بودم، در تعداد بازی برای تیم رکورد دارم و الان هم می گویم نمی خواهم جای کسی بیایم. اگر هم انتقادی می کنم فقط به خاطر نام پرسپولیس است. آقایان مواظب باشند اشتباه ننمایند که اگر اشتباه نمایند به خاطر طرفداران و نام باشگاه سکوت نخواهم کرد.

- بعد از جدایی برانکو، گابریل کالدرون روی نیمکت پرسپولیس نشست. او انتخاب خوبی است؟

کالدرون بازیکن بزرگی بوده و در مربیگری هم بد نتیجه نگرفته. البته بودم بودم مهم نیست و الان باید ببینیم چه نتایجی با پرسپولیس می گیرد. نفرات خوبی کنار کالدرون هستند و بازیکنان بزرگی هم در تیم حضور دارند. هزینه مناسبی هم برای تیم صورت گرفته اما کار کالدرون سخت است و باید با اتحاد و همدلی جلو برود تا مسئله ای برای پرسپولیس پیش نیاید.

- گفتید هزینه خوبی صورت گرفته. چقدر خوب؟

نمی دانم اما پرسپولیس نام بزرگی است و برای موفقیتش باید همه کار کرد. طرفدارانی که انتظار موفقیت تیم را دارند، سرمایه اصلی هستند و باید بهترین نتایج رقم بخورد تا رضایت آن ها جلب گردد.

-

- مهرداد میناوند در مصاحبه ای گفته بود پیشنهاد مدیریت تیم را به خاطر شما قبول ننموده. واقعیت دارد؟

من در جریان هستم و این صحبت ها درست است. زمانی که من نبودم به او پیشنهاد دادند که قبول نکرد ولی خب به یکباره نمی دانم چه اتفاقی افتاد که انتخاب دیگری انجام دادند. مهرداد از هم دوره هایی خوب و با سابقه من است که اگر حرفی می زند فقط از سر دلسوزی است.

- دوست صمیمی تان علی دایی هم این فصل در لیگ برتر تیم ندارد. دوری او را چطور می بینید؟

علی دایی مربی بزرگی بوده و افتخار فوتبال ایران محسوب می گردد. شاید او در لیگ حضور نداشته باشد اما نامش همواره بزرگ است و از ذهن فوتبالدوستان پاک نخواهد شد.

منبع: ایران ورزشی

به "پیروانی: اشتباه نمایند، ساکت نمی نشینم ، آمریکا بودم، گفتند تجمع راه انداخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروانی: اشتباه نمایند، ساکت نمی نشینم ، آمریکا بودم، گفتند تجمع راه انداخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید