6 گل پیازی برای بهاری پر گل

به گزارش نقد و بررسی سینما، 6 گلی که امروز معرفی می کنیم آسان ترین گل های پیاز داری است که می توانید بهار سال جاری بکارید. اگر تمام زمستان را به امید گل هایی که در بهار خواهید کاشت سپری نموده اید زود دست به کار شوید، چون این پیازها خیلی زود گل می دهند!

6 گل پیازی برای بهاری پر گل

1- زعفران زینتی

Crocus

کرکوس یا زعفران زینتی از خانواده زعفرانیان است و گل هایی مثل گل زعفران دارد؛ گلی بسیار ساده است و حتی وقتی هنوز برف روی خاک هست هم گل های خود را نمایان می نماید. این گل زیبا را هم در گلدان و هم در باغچه می توان پرورش داد.

2- نرگس

Daffodils

گل نرگس نیازی به تعریف ندارد! آنقدر پرورش و نگهداری ساده ای دارد که برای کاشتش شک نکنید! معمولا گل نرگس را به رنگ زرد می بینیم اما رنگ های دیگری مثل کرم و صورتی هم دارد. اگر باغچه تان مورد هجوم جوندگان است، از بابت گل نرگس خیال تان راحت باشد چرا که هیج جونده ای به آن حمله نمی نماید.

اگر در شهرهای گرم زندگی می کنید نگران نباشید، گونه هایی از این گیاه هستند که در آب و هوای گرم هم گل می دهند.

3- سنبل

Hyacinth

یکی از گل های سفره هفت سین! گل آذین سنبل ار چندین گل کوچک خوشبو تشکیل شده. این گل زیبا که از خانواده لیلی ها است در طیف رنگی آبی، بنفش و صورتی یافت می گردد. ترکیب سنبل به همراه لاله و نرگس برترین انتخاب برای سرفه های هفت سین تان است.

4- نجم آبی

Siberian Squill

یکی از گیاهان کمتر شناخته شده بهاری نجم آبی است. این گیاه زیبا را در جایی بکارید که فضای کافی برای گشت و گذار داشته باشد چون می تواند بعد از مدتی در باغچه پخش گردد. نجم آبی را در زیر درختان، لا به لای سنگ ها و در گلدان بکارید و حیاط تان را شیک تر کنید!

5- گل برفی (زنگوله زمستانی)

Snowdrops

چطور می توان گلی را که راهش را از میان برف های یخ زده هم به سمت آسمان باز می نماید دوست نداشت!

این گل پیازی زیبا بادهای سرد و آب و هوای یخبندان را به خوبی تحمل می نماید و به گل دادن ادامه می دهد پس اگر در منطقه ها سردسیر زندگی می کنید آن را در خاطر داشته باشید. گل برفی، که آن را به نام گل زمستانی هم می شناسند، عمری طولانی دارد و اگرچه گلی پیاز دار است، به وسیله دانه هم تکثیر می گردد و هر از گاهی سر و کله اش را در جاهایی که نکاشته اید پیدا می کنید و سورپرایز می شوید!

6- لاله

Tulips

تقریبا همه می دانیم که لاله یکی از معمول ترین گل های بهاری است. در سال های اخیر آنقدر گونه های مختلفی از این گیاه روانه بازار شده که تنوعش هوش از سرتان می برد! از رنگ زرد و قرمز و صورتی بگیرید تا رنگ های بنفش و ارغوانی تیره، امروزه گل لاله تقریبا در همه رنگ ها یافت می گردد. گلبرگ های لاله هم تنوعی حیرت انگیز دارند و با هر سلیقه ای لاله مورد علاقه تان را پیدا می کنید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "6 گل پیازی برای بهاری پر گل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 گل پیازی برای بهاری پر گل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید