الکترود های نوین طول عمر باتری تلفن های هوشمند و لپ تاپ را افزایش می دهد

به گزارش نقد و بررسی سینما، دانشگاه میشیگان الکترود جدیدی را که می تواند 20 درصد نور بیشتری از دیود های ساطع کننده نور آلی آزاد کند، فراوری نموده است این الکترود می تواند به افزایش عمر باتری تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها یاری کند.

الکترود های نوین طول عمر باتری تلفن های هوشمند و لپ تاپ را افزایش می دهد

به گزارش گروه فناوری نقد و بررسی سینما، الکترود نوی که می تواند 20 درصد نور بیشتری از دیود های ساطع نماینده نور آلی آزاد کند، در دانشگاه میشیگان فراوری شده است. این یافته محققان می تواند به افزایش عمر باتری تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها یاری و یا تلویزیون های نسل بعدی و نمایشگر ها را بسیار کارآمدتر کند.

این روش از به دام افتادن نور در قسمت ساطع نماینده نور OLED جلوگیری می نماید و به OLED ها امکان می دهد در حالی که از انرژی کمتری استفاده می نمایند، روشنایی را در سطح بالایی حفظ نمایند. علاوه بر این، این الکترود به راحتی در فرآیند های موجود برای ساخت نمایشگر های OLED و وسایل روشنایی قابل استفاده است.

جی گائو، استاد مهندسی برق و کامپیوتر و نویسنده مسئول مقاله این پروژه، می گوید: با این راهبرد نو، شما می توانید همه کار ها را در یک اتاق خلاء انجام دهید.

تا زمانی که مهندسان اقدامی انجام ندهند، حدود 80 درصد از نور فراوری شده به وسیله OLED در داخل دستگاه به دام می افتد. این پدیده به علت تأثیری که به راهنمایی موج معروف است، رخ می دهد. معمولا پرتو های نوری که از زاویه نزدیک به عمود از دستگاه خارج نمی شوند، به عقب بازتاب شده و در نهایت در داخل OLED گم می شوند.

بخش قابل توجهی از نور از دست رفته به سادگی بین دو الکترود در دو طرف ساطع نماینده نور گیر می افتد. یکی از بزرگترین موانع عملکرد صحیح، الکترود شفافی است که بین ماده ساطع نماینده نور و شیشه قرار گرفته است که معمولاً از اکسید قلع ایندیم (ITO) ساخته شده است.

تیم تحقیقاتی گائو با تعویض ITO با یک لایه نقره به ضخامت فقط پنج نانومتر، که روی یک لایه مس قرار گرفته است، عملکرد الکترود را حفظ نموده و در عین حال مشکل راهنمایی موج در لایه های OLED را رفع کردند.

چانگ یئونگ جئونگ، از محققان این پروژه می گوید: صنعت ممکن است بتواند با استفاده از لایه نقره نانومقیاس به جای الکترود های اکسید قلع ایندیم بیش از 40 درصد از نور را آزاد کند.

نتایج این پروژه در نشریه Science Advances به چاپ رسیده است.

دانشگاه میشیگان درخواست ثبت اختراع این فناوری را داده است. این دستگاه در تاسیسات نانوساخت لوری ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "الکترود های نوین طول عمر باتری تلفن های هوشمند و لپ تاپ را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترود های نوین طول عمر باتری تلفن های هوشمند و لپ تاپ را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید