با ورزش هوش خود را بیشتر کنید

به گزارش نقد و بررسی سینما، سیناپرس/آنالیز تحقیقات پژوهشگران بعضی از دانشگاه های مختلف معتبر جهان نشان می دهد که ورزش های هوازی مانند ایروبیک موثرترین روش تقویت کننده اطلاعات است و می تواند به افزایش هوش افراد یاری قابل توجهی کند.

با ورزش هوش خود را بیشتر کنید

عبارت و مفهوم آی کیو یا ضریب هوشی که در سال 1912 میلادی در اروپا ارائه شد، به اسم یک نمره هدف برای شناسایی افرادی که به یاری آموزشی احتیاج داشتند، طراحی شد. با این حال بسیاری از دانشمندان صحت آن را زیر سوال برده اند.

بعضی ادعا می نمایند که آزمون های ضریب هوشی ذاتاً به نفع شرکت نمایندگان سفید پوست غربی است. بعضی دیگر ادعا نموده اند که این سیستم مشخص ضریب هوشی، بسیاری از جنبه های هوش، مانند توانایی های اجتماعی، موسیقی و ریاضی را در نظر نمی گیرد.

به گزارش سیناپرس، در هر صورت، چه این آزمون معتبر باشد یا نباشد، در حال حاضر بسیاری از کشورها و مردم دنیا ان را پذیرفته و استفاده می نمایند. آنالیز های آماری نشان می دهد امتیازات ضریب هوشی مردم در کشورهای اروپای غربی، ژاپن و کره جنوبی تا دهه 1990 میلادی به طور میانه سه امتیاز در هر دهه افزایش داشت.

متخصصان با آنالیز این پدیده کوشش کردند دلیل افزایش ضریب هوشی مردم این منطقه ها دنیا در بازه زمانی فوق را دریافته و در نهایت دلیل آن را اثر فلین Flynn Effect معرفی کردند. اثر فلین که به نام محقق هوش، جیمز فلین نامگذاری شده است، این امر را به دلیل بهبود تغذیه، آموزش بهتر، میزان بیماری های عفونی کمتر و محیط انگیزشی تر موجود در این کشورها توصیف می نماید.

نتایج یک مطالعه طولانی مدت نشان می دهد که پنج سال مداخله فشرده در نوزادی، باعث شد تا ضریب هوشی تنها با چند امتیاز افزایش روبرو گردد. اما اگر بخواهید هوش خود را به طور همه جانبه افزایش دهید نه اینکه فقط ضریب هوشی خود را بالا ببرید، دامنه فعالیت های موثر بیشتری وجود دارد تا به آن دست پیدا نموده و فردی باهوش تر شوید. به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظرسنجی که به وسیله کالج امپریال لندن روی بیش از 250 هزار نفر صورت گرفته، نشان داد کسانی که زیاد مطالعه می نمایند نمره بالاتری برای هوش کلامی و گیمرها امتیاز بیشتری برای حافظه فعال دارند، اگرچه پژوهشگران در این مطالعه پیروز به شناسایی پیوندهای دلیل و معلول مستقیم نشدند.

گفته می گردد موثرترین تقویت نماینده اطلاعات شناخته شده، ورزش است. یک مطالعه از دانشگاه ولز جنوبی پیشنهاد کرد که ورزش هوازی می تواند باعث افزایش سطح فاکتور نوروتروفیک (neurotrophic) مشتق از مغز، گردد. این فاکتور ،هورمونی ضروری برای سلول های تازه مغزی و اتصالات مغز محسوب می گردد.

علاوه بر این، نتایج یک مطالعه صورت گرفته به وسیله دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می دهد که انجام منظم ورزش های هوازی باعث افزایش میزان هیپوکامپ، ناحیه مغز درگیر در حافظه کلامی و یادگیری می گردد.

در اینجا این سوال مطرح می گردد که آیا کوشش برای افزایش ضریب هوشی شما ارزش دارد؟

به گزارش سیناپرس، پاسخ علم این است که شما فقط ممکن است افزایش ورزش، خواندن و بازی کردن را ببینید که در نهایت پاداش بیشتری نسبت به یک عدد در مقیاس خواهد بود. پژوهشگران توصیه می نمایند ترکیبی از مطالعه، بازی کامپیوتری و ورزش های هوازی را برای افزایش هوش خود به کار ببرید.

منبع: همگردی

به "با ورزش هوش خود را بیشتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ورزش هوش خود را بیشتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید