بررسی شاگردان یحیی در دربی

به گزارش نقد و بررسی سینما، آخرین دربی مرکز با تساوی 2 بر2 دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به سرانجام رسید. به همین علت عملکرد بازیکنان پرسپولیس در این دیدار را بررسی می کنیم:

بررسی شاگردان یحیی در دربی

دروازه بان؛ علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس با گارد محافظ تقریبا شباهتی به آن علیرضا بیرانوند همیشگی نداشت. او چند توپ را هم گرفت و خروج های مناسبی هم داشت، اما به نظر می رسید همین گارد محافظ برای این دروازه بان مزاحمت ایجاد کرده باشد! او روز نه چندان پیروزی را پشت سر گذاشت.

خط دفاعی؛ مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر و علی نعمتی چهار مدافع پرسپولیس برابر استقلال تهران بودند که در این میان به جز گئورگی گولسیانی بقیه مدافعان قرمزپوش عملکرد بسیار نومیدکننده ای از خود به جای گذاشتند. مرتضی پورعلی گنجی که 3 بازی فیکس همراه تیم ایران در جام جهانی انجام داده بود حتی سایه ای از خودش هم نبود و در جدال با ارسلان مطهری و حتی روزبه چشمی ناکام و ناپیروز ظاهر شد. دانیال اسماعیلی فر دیگر مدافع پرسپولیس در این دیدار نیز درخشش بازی های قبل را نه در کار های دفاعی و نه در کار های تهاجمی نداشت تا یک بازیکن خنثی و بی اثر در دربی باشد! در دقیقه 83 سیامک نعمتی جایگزین او شد که این دومی هم فرصت چندانی برای عرض اندام پیدا نکرد.

همچنین علی نعمتی که در دربی برگشت فصل گذشته پیروز به گلزنی هم شده بود یک بازیکن نسبتا ساکن و کم افت و خیز بود که کمکی به تیمش نکرد. او در دقیقه 63 جای خودش را به مهدی عبدی داد.

خط میانی؛ کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، سعید صادقی و وحید امیری 4 هافبک پرسپولیس در دیدار با استقلال بودند که شروع نسبتا خوبی داشتند، اما ناگهان دچار افت شدند. در این میان شاید سعید صادقی ضعیف ترین هافبک پرسپولیس بود که خیلی دیر و در دقیقه 88 جای خودش را به فرشاد فرجی داد. ستاره فصل گذشته یا به عبارتی دقیق تر آقای پاس گل لیگ بیست و یکم در انتها هفته دوازدهم هنوز یک پاس گل هم نداده است و شاید حق با حمید درخشان باشد که می گوید صادقی خودش بگوید در دربی چه کار کرد؟ کمال کامیابی نیا هم با وجود تجربه فراوان نتوانست پس از زدن گل به استقلال تیمش را برای حفظ گل هدایت کند. این هافبک جنگنده با تجربه ترین عنصر دفاعی پرسپولیس در دربی ها بود که انتظار بیشتری از او می رفت، اما در سایه روزبه چشمی محو شد؛ درست مثل میلاد سرلک! این دومی هم ظاهرا هنوز از شوک خط خوردن از لیست جام جهانی خارج نشده است. سرلک نه مثل گذشته بازیسازی کرد و نه به تخریب بازی حریف پرداخت تا استقلالی ها بعد از خوردن گل دقایق زیادی در وسط زمین ترکتازی کنند. همچنین وحید امیری هم با این نمایش نسبتا نومید کننده ثابت کرد کارلوس کی روش در بازی ندادن به او در جام جهانی اصلا اشتباه نکرده است!

در ضمنً سروش رفیعی تکنیکی هم که در دقیقه 63 جانشین کمال کامیابی نیا شده بود چندان نتوانست مؤثر بازی کند. شاید خیلی ها تصور می کردند شماره 7 پرسپولیس از ابتدا بازی کند، اما با مصدومیت شیخ دیاباته و سفر عجیب لوکادیا تمام برنامه های تاکتیکی یحیی گل محمدی عوض شد.

خط حمله؛ در غیاب شیخ دیاباته مصدوم و سفر ناگهانی یورگن لوکادیا، سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت از دو هافبک در خط حمله تیمش استفاده کند. از قضا هم امید عالیشاه و هم مهدی ترابی نمایش نسبتا خوبی داشتند، اما پُست تخصصی هر دو بازی در خط میانی است. امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس خیلی تلاش کرد و بازی خوبی انجام داد، اما در دقیقه 63 جای خودش را به محمد عمری داد که این جوان هم البته کاری از پیش نبرد. مهدی ترابی هرچند یک گل مسلم را روی ارسال زمینی و خطرناک امید عالیشاه از دست داد، اما دو پاس گل از روی ضربه ایستگاهی و کرنر برای گولسیانی ساخت تا روز خوبی را پشت سر گذاشته باشد. مهدی ترابی بالاجبار در خط حمله بازی کرد، اما در هفته های بعدی می تواند به عنوان یک هافبک بازیکن تأثیرگذارتری هم برای تیمش باشد. او پس از جام جهانی به نظر می رسد دوران افت گذشته را سپری کرده باشد.

منبع:خبرورزشی

منبع: فرارو

به "بررسی شاگردان یحیی در دربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی شاگردان یحیی در دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید