آنالیز چرایی اعلام همزمان گام های اول و دوم تصمیمات جدید ایران

به گزارش نقد و بررسی سینما، ایران به طور همزمان گام های اول و دوم تصمیمات جدید خود در برابر عهدشکنی غربی ها را بیان کرد.

آنالیز چرایی اعلام همزمان گام های اول و دوم تصمیمات جدید ایران

به گزارش نقد و بررسی سینما، در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران که روز گذشته منتشر شد بر اقدامات مرحله ای ایران برای توقف یا کاهش بعضی از تعهدات برجامی تاکید شده است. این بیانیه به گونه ای تنظیم شده که تبیین کننده عزم غیر قابل خدشه ایران در استیفای حقوق خود در برجام باشد و بر تداوم این جهت حتی به قیمت خارج شدن از برجام و نیز گامهای تکمیلی بیشتر تصریح کند.

وقت کشی یک ساله اروپایی ها پس از خروج آمریکا از برجام عملا به تقویت رفتار غیر قانونی واشنگتن برای اعمال سیاست فشار حداکثری در خصوص ایران منجر شد و فرصتهای داده شده به دیپلماسی را زائل کرد.

احتمالا جمهوری اسلامی ایران با در نظر دریافت این تجربه، راهبرد اعلام هم زمان اقدامات پیش بینی شده در دو گام متوالی را با هدف متوجه کردن طرفهای خود در برجام نسبت به لبریز شدن صبر استراتژیک ایران و نزدیک شدن به سرانجام زمان طلایی برای اقدام عملی انها انتخاب نموده است.

معنی این اقدام هوشمندانه، محدود شدن عملی زمان تصمیم گیری طرف های مقابل از 4 ماه به دوماه است که طبیعتا باید به درک بیشتر مخاطبین نسبت به جدیت ایران در اتخاذ این تصمیم بینجامد.

واکنش آمریکا و کشورهای اروپایی به راهبرد معنادار ایران نشان خواهد داد که تا چه حد پیغام ایران را درک نموده اند و علاقمند به پیگیری فعالیت های واقعی و عاقلانه برای کاهش تنش و بازگشت به شرایط توافق شده در برجام هستند.

منبع: نور نیوز

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آنالیز چرایی اعلام همزمان گام های اول و دوم تصمیمات جدید ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز چرایی اعلام همزمان گام های اول و دوم تصمیمات جدید ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید