تصفیه آب بدون هدر رفت امکانپذیر شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، یکی از شرکت های داخلی با تلاش و همت متخصصان خود توانست، دستگاه تصفیه آب بدون هدر رفت و پساب را طراحی و تولید کند.

تصفیه آب بدون هدر رفت امکانپذیر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی نقد و بررسی سینما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت ایرانی توانسته بابهره گیری از دانش متخصصان داخلی، آب تصفیه شده و سالم که اساس زندگی همه موجودات روی زمین است را بدون هدر رفت در دسترس همگان قرار دهد و به زودی با برندی ایرانی به دنیا معرفی می شود.

اگرچه از بدو ابداع تصفیه آب سیستم RO بیش از 50 سال می گذرد اما تاکنون تحول علمی ارزشمندی برای حذف دور ریز آن صورت نگرفته است. دستگاه تصفیه آب بدون پساب سیستم به همت جوانان سمنانی تولید شده است. این دستگاه، با حمایت و پشتیبانی مرکز رشد علم و فناوری سمنان بعد از سالها تحقیق و پژوهش در حوزه تکنولوژی جدید و تکنیک ساخت دستگاه های تصفیه آب موفقیت چشمگیری داشته است.

عقیل امانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایرانی درباره این دستگاه تصفیه آب، می گوید: این سیستم برای نخستین بار در کشور عرضه شده و در دنیا بی نظیر است. دستگاه تولیدی ما عمر بسیار بالا و مصرف پایینی دارد. این سیستم دارای گواهی ثبت اختراع، تاییدیه عالی ترین مرجع علمی کشور، گواهی نامه تست آب ورودی و خروجی از سازمان آب و فاضلاب و گواهی آنالیز آب از آزمایشگاه آب و خاک شاهرود است.

وی می افزاید: دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود در بازار که با سیستم RO کار می کنند به ازاء هر لیتر آب تصفیه مقدار 3 لیتر آب آشامیدنی را هدر می دهد و آن را به فاضلاب منتقل می کند. اما دستگاه تولیدی ما هدر رفت آب ندارد و تمام مراحل تولید آزمایشی و مراحل اتوماسیون دستگاه با موفقیت اجرا شده و هم اکنون وارد بازار کشور شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، عملکرد این دستگاه تصفیه ساده بنظر می رسد اما از پیچیدگی بسیار علمی و تجربی برخوردار است. عملیات این سیستم جدید را به دو بخش می توان تقسیم کرد. موتور پرقدرت که علاوه بر تامین فشار آب مورد نیاز دستگاه از یک طرف و عمل تزریق دور ریز دستگاه با فشار لازم بدون برگشت به لوله آب خام از طرف دیگر تامین می کند بخش نخست این دستگاه است.

وی در ادامه تصریح می کند: در بخش دوم در واقع عملیات بازچرخانی دورریز در یک سیکل نیمه بسته با آب خام مخلوط می شود و امکان مجدد آن به دستگاه نیز کم اثر و حتی بی اثر می شود. بطوریکه نه تنها عملیات فیلتراسیون دستگاه به خوبی صورت می گیرد و صدمه ای به بار نمی آورد بلکه دو منظوره بودن فشار موتور نیز، به لوله آب شهری فشار مضاعف وارد نمی کند.

امانی ادامه می دهد: تولید این دستگاه جدید 7 مرحله ای و 8 مرحله ای است. دستگاه مذکور پس از تصفیه، آب را به صورت آب قلیایی و Ph نرمال در می آورد و متناسب با سوخت ساز بدن آب را تصفیه می کند. ظرفیت تولید این دستگاه، 200 لیتر در دوز است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تصفیه آب بدون هدر رفت امکانپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه آب بدون هدر رفت امکانپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید