تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند برای استقلال این منطقه از انگلس

به گزارش نقد و بررسی سینما، هزاران نفر از مردم اسکاتلند با شرکت در این تظاهرات از دولت مرکزی خواستند به دغدغه های آن ها توجه کند در غیر این صورت برای همه پرسی جدایی این منطقه از انگلیس آماده گردد.

تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند برای استقلال این منطقه از انگلس

به گزارش ، همزمان با ناکامی های دولت مرکزی در مدیریت برکسیت و آنچه که بی توجهی دولت به خواست مردم اسکاتلند در روند اجرای برکسیت عنوان شده هزاران نفر در خیابان های مرکز اسکاتلند با برپایی تظاهرات، استقلال این منطقه را از انگلستان خواستار شدند.

هزاران نفر از مردم اسکاتلند به دعوت شماری از سیاستمداران و سازمان های مردم نهاد با شرکت در این تظاهرات از دولت مرکزی خواستند به دغدغه های آن ها توجه کند در غیر این صورت برای همه پرسی جدایی این منطقه از انگلیس آماده گردد.

تظاهر کنندگان که پرچم اسکاتلند را حمل می کردند بر ضرورت سرانجام حاکمیت انگلیس بر اسکاتلند تاکید کردند.

در همه پرسی تیر ماه 1395 در مجموع نزدیک به 52 درصد مردم بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، اما امار تفکیکی نشان داد 62 درصد مردم اسکاتلند خواستار ماندن در اتحادیه اروپا بودند.

نیکلا استورجن رهبر حزب ملی اسکاتلند که بار ها بر ضرورت فراهم شدن امکان ماندن این منطقه در اتحادیه مشترک بازرگانی با اتحادیه اروپا تاکید و آنرا به سود اسکاتلند خوانده بود، در پی اصرار دولت مرکزی به اجرای برکسیت و جدایی از اتحادیه اروپا اظهار داشت باید حق همه پرسی برای جدایی از انگلیس برای مردم اسکاتلند که بیشترشان خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند فراهم گردد.

وی به تازگی در مجلس محلی اظهار داشت باید تا دو سال دیگر امکان برگزاری همه پرسی درباره استقلال اسکاتلند فراهم گردد.

پنج سال پیش هم حزب ملی اسکاتلند بر سر جدایی از انگلیس همه پرسی برگزار کرد که به گفته بعضی سیاستمداران اسکاتلندی با اقدامات تبلیغی و ایجاد رعب و وحشت درباره پیامد های سیاسی و مالی این جدایی از جانب دولت مرکزی، استقلال این منطقه با 45 درصد موافق و 55 درصد مخالف رای نیاورد؛ اما اکنون حزب ملی اسکاتلند اظهار داشت شرایط فرق نموده و رای اسکاتلندی ها به ماندن در اتحادیه اروپا نشان می دهد چنانچه دولت مرکزی مغایر خواست آن ها عمل کند جدایی از انگلیس و پیوستن به اتحادیه اروپا را راه تامین منافع این منطقه می دانند و به آن رای خواهند داد.

نابسامانی های ناشی از برکسیت علاوه بر بی ثباتی های مالی و مسائل اجتماعی موجب چند پارگی انگلستان شده است و این چند پارگی تا درون احزاب اصلی هم کشیده شده که نتیجه انتخابات شورا ها بیانگر این موضوع و رویگردانی مردم از دو حزب عمده انگلیس است که بیشترین نقش را در روند اجرای برکسیت بر عهده دارند.

ناظران با اشاره به اشکار شدن پیامد های برکسیت به ویژه درعرصه های مالی و اجتماعی معتقدند اکنون بیشتر مردم انگلیس خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند، اما دو حزب اصلی به این خواست عمومی بی توجه اند و به همین علت در انتخابات شورا ها حزب حاکم محافظه کار حدود هزار و دویست کرسی و حزب کارگر دومین حزب بزرگ انگلیس نیز حدود هشتاد کرسی را از دست داده است و در عوض آرای مردم به طور چشمگیری به سود حزب لیبرال دموکرات که هوادار ماندن در اتحادیه اروپاست به صندوق ها ریخته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند برای استقلال این منطقه از انگلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند برای استقلال این منطقه از انگلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید