تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس دانشگاه شیراز به تمرکز این دانشگاه بر توسعه حوزه علوم انسانی اشاره و اعلام کرد: معتقدیم که باید پیوست دانشی مبتنی بر ورودی و خروجی های تعیین در این حوزه ایجاد گردد که جز با به کارگیری دانش های روز میسر نخواهد شد.

تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی

به گزارش نقد و بررسی سینما، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار گردید، با اشاره به وجود 16 هزار دانشجو در قالب 15 دانشکده در این دانشگاه، اعلام کرد: وجود نیروهای انسانی متخصص موجب قرارگیری این دانشگاه در تراز ملی و بین المللی شده است.

وی حضور دانشگاه در متن جامعه و ارائه راه چاره برای مسائل را از مؤلفه های ترسیم شده جهت حرکت دانشگاه شیراز ذکر و تربیت نیروهای متخصص و به کارگیری آنها برای فراوری ثروت و رفاه را از اولویت های اصلی این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه شیراز که انحصار در قالب های سنتی و بی هدف در آموزش و پژوهش را موجب سوخت فرصت ها و بروز مسائل عدیده برای فضای علمی کشور می داند، گفت: آبی از اقتصاد تک محصولی و شکننده نفت گرم نخواهد شد.

نادگران به ایجاد اعتماد دو طرفه بین اصحاب صنعت و دانشگاه هم اشاره و اظهار کرد که طی سال های اخیر قدم های مثبتی در این باره برداشته شده است.

وی اعلام کرد: اگرچه وجود بافت فرسوده موجود و وجود موانع بزرگ بر سر راه جوانان موحب کند شدن سرعت فرهنگ اقتصاد دانش بنیان شده اما حمایت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این رابطه کارا بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: این دانشگاه علی رغم تنگناهای شدید اقتصادی در سال 97، حمایت از طرح های کاربردی را در دستور کار قرار داد.

فرید مر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وجود 184 واحد فناور، یک شرکت مستقر در پارک و اشتغال به کار 946 تن در این واحدها در سال 92، گفت: تعداد واحدهای فناور، شرکت های مستقر در پارک و اشتغال به کار افراد در سال 97 به ترتیب به 310، 150 و دو هزار و صد تن ارتقا یافته است.

او ادامه داد: در حالی که در سال 92 تنها 65 محصول تجاری شده در فارس وجود داشته اما در سال 97 به 450 محصول رسیده است.

وی تأکید کرد، شرایط تحریم ایجاب می نماید که فعالیت شرکت ها تقاضامحور گردد لذا باید ساز و کاری پیاده کرد که از پتانسیل عظیم جوان شرکت های دانش بنیان استفاده گردد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان این که شرکت های دانش بنیان نیازمند حرکت های فرهنگی همچون فرهنگ سرمایه گذاری است، گفت: شرکت های دانش بنیان نیازمند سرمایه گذاری خطرپذیر هستند که هنوز در بازار ما جا نیفتاده است.

مُر بر هم افزایی فناورانه هم تاکید و اعلام کرد: برخی از محصولات به تنهایی و با فعالیت یک نفر و یک شرکت امکان فراوری انبوه و توزیع ندارند لذا باید کنسرسیوم هایی برای این مهم ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید