توقف تزریق واکسن کرونای مدرنا در کالیفرنیا

به گزارش نقد و بررسی سینما، نیویورک تایمز در خبری گفت مقام های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا به دلیل موارد زیاد واکنش های آلرژیک واکسن مدرنا خواهان متوقف شدن تزریق این واکسن شده اند.

توقف تزریق واکسن کرونای مدرنا در کالیفرنیا

به گزارش نقد و بررسی سینما از فارس، پس از ثبت موارد زیاد و غیرعادی از واکنش های منفی به واکسن کرونای شرکت مدرنا، مقام های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا طی یک بیانیه خواهان متوقف شدن تزریق این واکسن شده اند.

این بیانیه بر اساس آنالیز های دکتر اریک اس پن، اپیدمیولوژیست ایالتی منتشر شده که اصرار نموده است ایالت کالیفرنیا توزیع بیش از 330 هزار دوز واکسن مدرنا را پس از بروز علائم واکنش آلرژیک شدید در افراد، متوقف کند.

این در حالی است که که کالیفرنیا بدترین روزها را به جهت شیوع ویروس کرونا می گذراند؛ هر روز آزمایش حدود 40 هزار نفر مثبت می گردد و بیمارستان های این ایالت دیگر ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا گفت: واکنش های آلرژیک اخیر مربوط به توزیع واکسن مدرنا در سن دیگو بوده است. براساس داده های منتشر شده، 6 کارمند مراقبت های بهداشتی پس از دریافت واکسن مدرنا، دچار واکنش های شدید آلرژیک شدند.

نیویورک تایمز نوشته است: یکی از داوطلبان تنها 15 دقیقه پس از دریافت واکسن دچار واکنش شدید آلرژیک شد.

به نوشته دیلی میل، نیز اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا اظهار داشت: تعداد موارد مربوط به واکنش های منفی ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت مدرنا به طور غیرعادی رو به افزایش بوده است. محققان و کارشناسان ارشد خواهان توقف تزریق این واکسن تا انجام تحقیقات گسترده تر شده اند.

واکسن مدرنا نیز مانند فایزر از فناوری mRNA استفاده می نماید که برای نخستین بار در دنیا مبنای فراوری واکسن قرار گرفته است.

به همین خاطر، مختصصان معتقدند می بایست این واکسن ها دوره تست طولانی تر و علمی تری را طی می کردند.

این در حالی است که ماه گذشته واشنگتن پست به نقل از رییس سازمان غذا و داروی آمریکا نوشت این سازمان تحت فشار کاخ سفید مجبور شده است واکسن کرونا را زودتر از زمان بندی معین شده، تأیید کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "توقف تزریق واکسن کرونای مدرنا در کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف تزریق واکسن کرونای مدرنا در کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید