حذف روزانه 18 میلیون کلاهبرداری مرتبط با کرونا در گوگل

به گزارش نقد و بررسی سینما به نقل از ایندپندنت، گوگل اعلام نموده روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا با کلاهبرداری های مرتبط با ویروس کرونا روبرو می شوند.

حذف روزانه 18 میلیون کلاهبرداری مرتبط با کرونا در گوگل

این شرکت مجبور شده روزانه 18 میلیون پیغام را مسدود کند زیرا مجرمان سایبری سعی دارند با سو استفاده از این همه گیری افراد را در فضای آنلاین فریب دهند و اطلاعات آنها را فاش نمایند. به عنوان مثال گاهی اوقات کلاهبرداران وانمود می نمایند این ایمیل ها از سوی مقامات رسمی ارسال شده تا توصیه های مفیدی را ترویج دهد. گاهی اوقات نیز کلاهبرداران از افرادی که در خانه به کار و آموزش مشغول هستند سو استفاده می نمایند و ایمیل هایی ارسال می نمایند که به نظر می رسد از سمت محل کار یا دوستان آنها است.

در حقیقت این ایمیل ها از سوی کلاهبرداران اینترنتی ارسال می گردد که سعی دارند با سواستفاده از همه گیری ویروس کرونا از مردم کلاهبرداری نمایند.

گوگل در این باره در بیانیه ای نوشت: کلاهبرداران هر روز حمله های جدیدی را برنامه ریزی می نمایند تا از ترس و عدم قطعیت درباره ویروس کرونا سواستفاده نمایند. هفته گذشته ما روزانه 18 میلیون ایمیل فیشینگ و بدافزار مربوط به کووید 19 را رصد کردیم. این رقم علاوه بر 240 میلیون پیغام های ناخواسته ای (اسپم) است که روزانه درباره این ویروس ارسال می گردد.

سیستم های بلاک گوگل آپدیت شده اند تا در برابر این پیغام ها محافظت نمایند و حدود 99.9 درصد پیغام ها قبل از آنکه به اینباکس فرد برسد، ردیابی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حذف روزانه 18 میلیون کلاهبرداری مرتبط با کرونا در گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف روزانه 18 میلیون کلاهبرداری مرتبط با کرونا در گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید