خاطره بازی با روزهای انقلاب

به گزارش نقد و بررسی سینما، بیش از 50 فیلم قرار است در این آخر هفته روی آنتن بروند. آثاری که به مناسبت 22 بهمن خیلی از آنها حال وهوای آن روزها را دارند. زمستان بی برف، مرد پنهان، پاییز امیرخیز، روزی روزگاری، رستوران آسمان، خانواده فوری، لبخند تیم تالر، رویای صعود، بچه رو بگیر، ارثیه وارونه، سلام آقای میلیاردر، تبعیدی ها، به قدر کافی، بادیگارد محبوب من، سلحشور، جدامانده، ژاپن 10سال بعد، سرود خاک، پلاک هفت کوچه پاییز، ویلای پرماجرا، قلب خورشید، انتخاب ویژه، بسازبفروش، هریت، روز باشکوه، درهم و برهم، دیدی می تازد، وینی ماندلا، سناتور، مرد قدبلند، سرداب و پاندول، کمی آن سوتر، دنیای خیالی دخترم، سلما، مزرعه پدری، حیثیت، بیلی باد، پلیس کوچولوهای مخفی، ضیافت، متصدی لباس، مانجی مرد کوهستان، دیترویت، سرو زیر آب، شهر گمشده زد، قهرمانان کوچک، اسباب بازی فروشی عجیب آقای مگوریوم، قهرمان کوچک، بچه های محله گل ها، گل، برای گریس، برف شکن، پرواز پنجم ژوئن، پیچ جاده نمناک و... بعضی از فیلم هایی هستند که چهارشنبه، پنجشنبه و آدینه 22، 23 و 24 بهمن ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

خاطره بازی با روزهای انقلاب

قصه یک زمستان بی برف

فیلم تلویزیونی جدید زمستان بی برف به کارگردانی حسن نجفی، چهارشنبه 22بهمن ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

قصه: جلال، همسر راضیه، زن جوان و پا به ماهی است که ماموران ساواک برایش پاپوش درست نموده و دستگیر می شود. اما او فرار می نماید و بعد از چند سال برمی شود و متوجه می شود که همسرش از او جدا شده و با کس دیگری ازدواج نموده و جذامی شده است. جلال به دنبال راضیه می رود اما ... .

بازیگران: کامران تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده و سنا پورسعیدی

داستانی بعد از کودتا

فیلم سینمایی تبعیدی ها به کارگردانی دنیاگیر دنیاگیری، پنجشنبه 23بهمن ماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می شود.

قصه: پس از کودتای 28 مردادماه سال 1332 تعدادی روزنامه نگار، افراد آزادیخواه و مبارز و افسران ضد کودتا دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه های فرمایشی به منطقه ای خشک و گرم در جنوب کشور تبعید می شوند ... .

بازیگران: فرامرز قریبیان، هادی اسلامی، حبیب اسماعیلی، مجید میرزاییان و مهدی آریان نژاد

سرود خاک در شبکه پنج

فیلم تلویزیونی سرود خاک به کارگردانی جواد مزدآبادی، چهارشنبه 22بهمن ماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می شود.

قصه: گروهی از بچه ها خود را برای رفتن به منطقه آماده مى نمایند؛ اما دریافت رضایت نامه از پدر و مادر به عنوان شرط لازم رفتن به منطقه براى آنها مشکل ساز مى شود. بین آنهایى که پیروز به دریافت رضایت نامه مى شوند و آنهایى که نمى شوند، دودستگى پیش مى آید و بالاخره گروهى از آنها راهی جبهه مى شوند. در آنجا نیز با مسائل فراوانى روبه رو مى شوند و حتى با عبور از میدان مین خودشان را به رزمنده ها مى رسانند اما متوجه مى شوند که ... .

بازیگران: حسین سلیمانى، آریو متوقع، محسن قاضى مرادى، علیرضا اوسیوند و ... .

ماجرای تبعید فوتبالیستی به اسم علی

فیلم تلویزیونی روزی روزگاری به کارگردانی احمد دیری، چهارشنبه 22بهمن ماه ساعت 7 و 20دقیقه از شبکه دوی سیما پخش می شود.

قصه: این فیلم ماجرای یک فوتبالیست جوان به نام علی را روایت می نماید که پیش از انقلاب، به دلیل فعالیت های انقلابی و مخالفت با رژیم، به روستایی به نام شاه آباد بالامحله تبعید شده است. در آنجا گروه های مختلفی از مردم، نظامیان و جاهل های هوادار شاه حضور دارند. با آمدن این جوان به روستا، به خاطر جاهل ها به سرکردگی تیمور، مسائل زیادی برای علی به وجود می آید و ... .

بازیگران: بابک انصاری، جمشید دنیا زاده، فرج ا... گلسفیدی، احمدرضا سعدی و فریبا طالبی

برف شکن به افق می آید

فیلم سینمایی برف شکن به کارگردانی بانگ جوون هوی، آدینه 24بهمن ماه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.

قصه: کره زمین به دلیل یک آزمایش به سرزمین یخ زده تبدیل شده که هیچ جنبنده ای در آن دیده نمی شود. در میان این برف و یخ، قطاری به سرعت به دور کره زمین در حرکت است، در این قطار، مردمی زندگی می نمایند که تنها انسان های به جامانده هستند. آنها از زمان یخ زدن زمین، سوار قطار شده اند و همچنان هم در آن سانمایند. قطار به دو قسمت تقسیم شده، طبقه فقرا، زیر ستم طبقه ثروتمندان است. در این میان، کرتیس از طبقه سرانجامی قطار و از فقرا، تصمیم دارد هر طور شده خودش را به قسمت موتور قطار و بخش ثروتمندان برساند. در این رمان افراد فقیر با توجه به شرایط بدشان تصمیم به شورش گرفته تا بتوانند کنترل قطار را بر عهده بگیرند. آنها در سرانجام و پس از درگیری های فراوان می خواهند قطار را متوقف نمایند و از آن خارج شوند اما چاره ای ندارند جز آن که ... .

بازیگران: کریس اونز، کان هو سون و اد هریس

شبکه نمایش

فیلم های سینمایی بسازبفروش، هریت، روز باشکوه، هریشخان موکرجی، دیدی می تازد، وینی ماندلا، سناتور، مرد قدبلند، سرداب و پاندول، کمی آن سوتر، دنیای خیالی دخترم، سلما، مزرعه پدری، حیثیت، بیلی باد، پلیس کوچولوهای مخفی، ضیافت، متصدی لباس، مانجی مرد کوهستان، دیترویت و ... برخی از آثاری هستند که از شبکه نمایش، پنجشنبه و آدینه روی آنتن می فرایند.

یک قصه رنگارنگ

فیلم سینمایی اسباب بازی فروشی عجیب آقای مگوریوم به کارگردانی زاچ هلم، پنجشنبه 23بهمن ماه ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

قصه: ماهونی، مدیر فروشگاه اسباب بازی پدربزرگش آقای مگوریوم است. او میخواهد برای تغییر در زندگی اش شغلش را عوض کند. آقای مگوریوم عاشق بچه ها و فروشگاه اسباب بازی است و اعتقاد دارد آنجا مکان ویژه ای است و قدرتی جادویی دارد. اما ماهونی همه این ها را به خاطر وجود پدربزرگش می داند و ... .

بازیگران: داستین هافمن، ناتالی پورتمن، جیسون باتمن و زاج میلز

اسکورسیزی با جدامانده در شبکه چهار

فیلم سینمایی جدامانده به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، پنج نبه 23بهمن ماه ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

قصه: یکی از ماموران اداره پلیس شهر بوستون به اسم بیلی کاستیگان از سوی فرماندهانش مأموریت پیدا می نماید تا به صورت ناشناس در تشکیلات یک باند گانگستری بسیار مهم و خطرناک که رهبری آن بر عهده فردی به اسم فرانک کاستلو است نفوذ کند. از سوی دیگر یکی از افراد وفادار به کاستلو به اسم کالین به عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند. پس از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی پی می برد که گانگسترها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و ... .

بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، مت دیمون، مارک والبرگ و جک نیکلسون

منبع: فاطمه شهدوست - رسانه / روزنامه نقد و بررسی سینما

منبع: جام جم آنلاین

به "خاطره بازی با روزهای انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره بازی با روزهای انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید