خبرنگاران توسعه همکاری های قضایی و حقوقی میان ایران و نیجریه

به گزارش نقد و بررسی سینما، تهران - خبرنگاران - توسعه همکاری های قضایی و حقوقی و مقابله با سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر علیه کشورها در ملاقات معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشورمان با سرپرست نمایندگی نیجریه در سازمان ملل، مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

خبرنگاران توسعه همکاری های قضایی و حقوقی میان ایران و نیجریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سید مجید تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر عصر امروز (سه شنبه) با مصطفی موکیلا سرپرست نمایندگی نیجریه نزد سازمان ملل متحد - ژنو ملاقات و گفت و گو کرد.

در این ملاقات، توسعه همکاری های قضایی و حقوقی، مقابله با سوء استفاده ابزاری از حقوق بشر علیه کشورها، ضرورت بهره برداری از نگاه نزدیک دو کشور در حقوق بشر و قابلیت بسط آن به سایر حوزه های روابط منجمله اقتصاد و ورزش اهم موضوعات مورد گفتگوهای میان طرفین بود.

موکیلا ضمن یادآوری سفر چند سال قبل رئیس جمهور نیجریه به تهران، گفت: موضوع قطعنامه سیاسی علیه ایران را به دو وزارتخانه دادگستری و امور خارجه نیجریه، منعکس خواهیم نمود.

وی همچنین با تأکید بر زمینه های متعدد و مشترک همکاری میان دو کشور خصوصأ در اوپک، اضافه نمود : نیجریه مخالف استفاده ابزاری از سازوکارهای حقوق بشری برای انگشت نما کردن کشورها است و پاسخ ما به حامیان قطعنامه علیه ایران(رأی ممتنع) مثبت نخواهد بود.

شایان ذکر است حدود بیش از نیمی از کشورهای عضو شورای حقوق بشر از جمله نیجریه علیرغم فشار دول غربی از قطعنامه فوق حمایت نکرده و رای ممتنع داده اند.

بر اساس عرف بین الملل در صورتی که مجموع آرا منفی و ممتنع علیه یک قطعنامه از مجموع آرا مثبت آن بالاتر باشد آن قطعنامه سیاسی است، مانند (قطعنامه ای که سوئد علیه کشورمان بانی آن شده و مورد حمایت عمدتأ دول غربی است). کشور سوئد با توقف ارسال دارو و بانداژهای مخصوص بیماران پروانه ای موجب افزایش آلام و حتی مرگ تعدادی از این بیماران شده است .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توسعه همکاری های قضایی و حقوقی میان ایران و نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه همکاری های قضایی و حقوقی میان ایران و نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید