خبرنگاران سازمان ملل: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن 5 برابر جهان است

به گزارش نقد و بررسی سینما، تهران- خبرنگاران- استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه شب در خصوص شیوع ویروس کرونا در یمن، گفت: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن پنج برابر میانگین جهانی است.

خبرنگاران سازمان ملل: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن 5 برابر جهان است

به گزارش الجزیره، دوجاریک اضافه نمود: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن بیش از 27 درصد مبتلایان است.

وی گفت: نرخ بالای مرگ و میر مبتلایان به کرونا در یمن بسیار نگران کننده است و در واقع پنج برابر سطح جهانی است.

پیش تر وزارت بهداشت یمن گفته بود: سازمان ملل متحد از حجم آمار فاجعه بهداشتی در این کشور سخن می گوید؛ اما نسبت به دلیل و عامل ایجاد این فاجعه بی توجه است و از آن چشم پوشی می کند.

وزارت بهداشت یمن اضافه نموده بود: توقیف کشتی های حامل سوخت ازسوی نیروهای ائتلاف سعودی، وضع بد بهداشتی را به وجود آورده و جان هزاران بیمار را در معرض خطر قرار داده است.

در طول تجاوز ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی آل سعود به یمن که از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده، بخش بهداشت و درمان این کشور که از کمبود شدید دارو رنج می برد، متلاشی شده و بر اثر گسترش بیماری های واگیردار نیز هزاران شهروند یمنی جان خود را از دست داده اند و این درحالی است که میلیون ها یمنی در این کشور قحطی زده با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند و از کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی در رنج شدید به سر می برند.

بر اساس آخرین آمار، یک هزار و 581 نفر در یمن به کرونا مبتلا شدند و همچنین 443 نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان ملل: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن 5 برابر جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن 5 برابر جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید