دولت با نقض قانون هدفمندی یارانه موجب تحمیل تورم بر مردم شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، دولت در ماجرای بنزین برای چند سال خلاف قانون هدفمندی عمل کرد و موجب فشار ناگهانی بر مردم شد.

دولت با نقض قانون هدفمندی یارانه موجب تحمیل تورم بر مردم شد

به گزارش گروه سیاسی نقد و بررسی سینما، روزنامه آرمان به قلم مستخدمین حسینی نوشت: در یک ناحیه اصلی در نحوه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری مالی باید تاسف خورد از اینکه بینش و نگرشی که به حوزه های مالی داریم، کاملا جزیره ای است و برنامه ریزی از آن بیرون نمی آید. برنامه ریزی مالی مبتنی بر نظامی پیوسته باید باشد که همه اجزای آن سیستم مالی به هم مرتبط هستند و اگر جزئی از آن سیستم مالی دچار اشکال در نظام برنامه ریزی باشد، قطعا تمام سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. نگاهی که دولت و تیم مالی اش دارد بر پایه تورم است. یعنی با افزایش تورم و سطح عمومی قیمت ها رضایتمندی یکسری افراد ثروتمند و رانت گیر را به دست می آورد و خود دولت هم از قِبَل این افزایش تورم می تواند بدهی هایش را بپردازد. یعنی به عبارتی اتخاذ سیاست های تورم زا به نفع دولت تمام می گردد و به رضایت یا عدم رضایت مردم کاری ندارد و تنها مدعی می گردد مردم آب و برق و بنزین و گاز زیاد مصرف می نمایند. یعنی تماما خطاب این است که ای مردم! شما زیاده از حد دارید در حوزه های مختلف اقتصاد مصرف می کنید و باعث می شوید که دولت را تحت فشار قرار دهید. در صورتی که خود همین دولت قانونی داشته که می توانسته فرآورده های نفتی و بنزین را آرام آرام بر مبنای بخشی از تورم افزایش دهد. الان کسی سؤال نمی کند دولت خلاف قانون عمل نموده و قانون هدفمندی یارانه ها را زیر پا گذاشته و بعد از چند سال بحث بنزین را مطرح نموده است. تمام مسئولان هم در حالی از عدم افزایش قیمت ها تا سرانجام سال سخن می گویند که به محض اجرای همین افزایش قیمت بنزین، شاهد افزایش تورم بودیم و اول از همه قیمت خودرو بالا رفت.

در طرح اصلاحات مالی یک معادله ای داریم که یک طرفش درآمدهاست و یک طرفش هزینه ها و دولت ها سعی می نمایند در برنامه های اصلاحات که مجمع الجزایر را ببینند این نسبت را هم رعایت نمایند. یعنی حقوق مردم را برای تراز درآمد ها و هزینه هایشان ببینند نه اینکه یکطرفه باشد و اسم اصلاحات مالی را افزایش قیمت بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دولت با نقض قانون هدفمندی یارانه موجب تحمیل تورم بر مردم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت با نقض قانون هدفمندی یارانه موجب تحمیل تورم بر مردم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید