سابقه بیمه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی احصا شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، معاون وزیر علوم گفت: می توانیم آ مار فارغ التحصیلان دانشگاهی در هر رشته و دانشگاه را براساس سابقه بیمه و اشتغال به کار احصا کنیم.

سابقه بیمه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی احصا شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی نقد و بررسی سینما، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور گفت: ارتقا علمی کشور لازم است اما در ارتقا باید کیفیت به کمیت ارجحیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا و سیل چالش های امروز کشور ما است گفت: بخش دیگری برای حل چالش های کشور وجود ندارد و فقط خود ما هستیم.

به گفته برومند سلامت آب، محیط زیست و حوزه های اجتماعی و اخلاقی از جمله مواردی است که امروز باید به آنها بپردازیم و باید به فعالیت هایی که در این رابطه انجام می گردد بیشتر ارزش بگذاریم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری با طرح این سوال که آیا با روشی که تا به امروز به اینجا رسیده ایم می توانیم 5 سال دیگر هم ادامه دهیم گفت: در گذشته هر فعالیت مانند این در قالب یک قرارداد تدوین شده با دانشگاه یا پارک علم و فناوری انجام می شد و هر زمان که بودجه واریز نمی شد فعالیت متوقف می شد. اما امروز دیگر با این روش امکان فعالیت وجود ندارد.

به گفته برومند یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی می تواند در استان ها برای پاسخگویی به نیازهای فناورانه استان هزینه گردد که در آنالیز صورت گرفته معین شد حدود 7500 قرارداد از سال 94 تا به امروز منعقد شده و 5 هزار قرارداد مشمول زمان و عدم پرداخت بودجه شده اند که ای این تعداد قرارداد بخشی راکد مانده اند و بخشی انصراف داده اند.

وی ادامه داد: با این روش منابع کشور از بین می رود زیرا هر شکستی بخشی از اعتماد به نفس ما را از بین می برد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید نمود: ممکن است بعضی روش ها در گذشته بسیار خوب بوده است اما امروز دیگر زمان آنها سپری شده است امروز باید باز فکر کنیم و حد و مرزها را جابجا کنیم.

مباحث فنی و مهندسی بدون علوم انسانی شکست می خورد

وی ادامه داد: برای مثال حتما باید حوزه های علوم انسانی را در کنار فنی و مهندسی ببینیم. اگر این کار را نکنیم حتما موضوعات فنی و مهندسی شکست می خورد و اگر هم شکست نخورد اثرگذ اری لازم را نخواهد داشت.

برومند تاکید نمود: وزارت علوم تمام کوشش خود را انجام می دهد که دانشگاه ها در نوع کاری که انجام می دهند اختیار داشته باشند و از صدور مصوبه های خشک اجتناب می نمایند.

پرونده بیمه فارغ التحصیلان دانشگاهی احصا شد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به پروژه جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: 90 دانشگاه نتایج خود را اعلام کردند که این نتایج به وسیله پرسش از فارغ التحصیلان بدست آمده البته همه دانشجویان در این پرسش شرکت نکردند.

وی گفت: به این ترتیب براساس بخشی از این پروژه اکنون می دانیم که تمام فارغ التحصیلان 92 و 93 چه پرونده بیمه ای دارند و این پروژه یاری می نماید که بدانیم در هر رشته و هر دانشگاه فارغ التحصیلان چه سابقه بیمه ای و کار دارند و حتی چه تعداد از استان خارج شده اند و یا مانده اند.

برومند در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: اعتقاد ندارم هر چه را که می توانیم باید بسازیم یا هر چه را که لازم داریم باید ساخت داخل کنیم بلکه در موضوعاتی معینات انتقال فناوری بهتر است اما تاکید دارم که حوزه های مختلفی با میلیارد ها دلار درآمد برای فراوری داخلی کردن وجود دارد.

وی از اعضای هیات علمی خواست که به نمایشگاه های پژوهش، فناوری و فن بازار و تجهیزات ساخت داخل، آزمایشگاهی بیایند و از نزدیک با زمینه های متعدد کار در حوزه فراوری داخل آشنا شوند.

برومند ادامه داد: برای مثال هم اکنون بوی نامتبوع در تهران یکی از چالش های روز شده است در این مورد گروهی از اعضای هیات علمی صحبت می کردند که آیا دانشگاه ها می توانند به این موضوع یاری نمایند و مسائل این چنینی یاری می نماید که هر نفر نقش خود را به عنوان یک نفر در کشور انجام دهد و با همکاری نفرات مختلف ایده های جدیدی برای حل مسائل کشور مطرح گردد.

وی ادامه داد: بزودی گرنت پژوهشی و گرنت فناوری را در راستای راهنمایی منابع به سمت هدفمند کردن انتها نامه های تحصیلات تکمیلی سوق خواهیم داد و معتقدیم اگر نیازی به صورت دقیق اعلام نشده بودجه پژوهشی هم نباید از کشور بگیرند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سابقه بیمه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی احصا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سابقه بیمه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی احصا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید