سامسونگ سه قابلیت جدید و بسیار کاربردی را به بیکسبی ویژن اضافه نمود

به گزارش نقد و بررسی سینما، سامسونگ مدت زمان نسبتا زیادی است که دستیار صوتی هوشمند خود را با نام بیکسبی راهی گوشی های هوشمندش نموده و به همین خاطر فعلا گوشی های زیادی از سامسونگ به آن مجهز هستند. بسیاری ها از عملکرد این دستیار صوتی ناراضی بودند اما سامسونگ ظاهرا قصد تسلیم شدن نداشت و روز گذشته حتی اعلام شد در راستای بهبود عملکرد آن، سه قابلیت بسیار کاربردی نیز به بیکسبی ویژن اضافه شده.

سامسونگ سه قابلیت جدید و بسیار کاربردی را به بیکسبی ویژن اضافه نمود

قابلیت هایی چون خواندن سریع، توصیف منظره و تشخیص رنگ، با هدف یاری به افرادی با مسائل بینایی طراحی شده تا بتوانند با یاری گوشی گلکسی و دستیار صوتی هوشمند، تصور زیبا تری از محیط اطراف خود داشته باشند. اگر عدم پشتیبانی از همه زبان ها را در نظر نگیریم، می توان گفت هر سه این قابلیت ها برای کاربرانی با مسائل یاد شده کاربردی هستند. مثلا خواندن سریع، متون را در لحظه برای کاربران می خواند که این واقعا فوق العاده است. حتی می تواند 1000 اشیا رایج را نیز شناسایی کند و از 57 زبان مختلف پشتیبانی می نماید.

توصیف منظره هم یکی دیگر از قابلیت های بسیار جالب و جدید بیکسبی است. همانطور که از نامش پیداست، این قابلیت می تواند تصاویر ثبت شده یا دانلود شده را برای کاربرانی که مشکل بینایی دارند توصیف کند. به همین خاطر شناسایی و گشت و گذار بین موانع برای آن ها بسیار راحت خواهد شد.

سامسونگ از تراشه اگزینوس 880 با مودم 5G یکپارچه رونمایی کرد

در نهایت اما به قابلی تشخیص رنگ می رسیم. یکی دیگر از قابلیت هایی که باز هم نام آن به خوبی گویای عملکرد آن است. کاربر می تواند در صورتی که در تشخیص رنگ ها مشکل دارد، از این قابلیت یاری بگیرد. در این صورت بیکسبی از دوربین گوشی برای ثبت و اسکن رنگ مورد نظر استفاده نموده و کاربر را از رنگ شی اسکن شده مطلع می سازد.

تمام کاربرانی که از گوشی های گلکسی مجهز به بیکسبی استفاده می نمایند به این سه قابلیت دسترسی دارند. منتها به خاطر داشته باشید نسخه بیکسبی ویژن باید 3.5 به بالا باشد در غیر این صورت نمی توانید از آن ها بهره مند باشید. در بین این سه قابلیت، فقط توصیف صحنه است که متاسفانه برای کشورهای محدودی در دسترس قرار گرفته اما دو مورد دیگر برای تمام کاربران دیگر عرضه شده.

البته با تست هایی که انجام شد، عملکرد این قابلیت ها باید در شرایط ایده آل قضاوت گردد چون در حال حاضر محدودیت ها و ضعف های زیادی دارد. نظر شما در رابطه با قابلیت های جدید بیکسبی چیست؟ آیا از این دستیار صوتی هوشمند استفاده می کنید؟

مشخصات دوربین گوشی های گلکسی نوت 20 فاش شد

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ سه قابلیت جدید و بسیار کاربردی را به بیکسبی ویژن اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سه قابلیت جدید و بسیار کاربردی را به بیکسبی ویژن اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید