شتاب بخشی به توسعه شهرستان های زهک و قصرقند سیستان وبلوچستان

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: توسعه شهرستان های زهک و قصرقند در قالب تفاهم نامه های 5 ساله با بنیاد مستضعفان رقم می خورد.

شتاب بخشی به توسعه شهرستان های زهک و قصرقند سیستان وبلوچستان

احمدعلی موهبتی در نشست با نمایندگان بنیاد مستضعفان و مسئولین دستگاه های اجرایی گفت: بنیاد مستضعفان در دو شهرستان زهک و قصرقند برای اجرای برنامه هایی که در سال 97مورد توافق قرار گرفته است،مشارکت دارد که این امر به اجرای بیشتر پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی و تسریع در فرایند توسعه این مناطق کمک می کند.

وی گفت: به جهت استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهادهای نقش آفرین در توسعه منطقه در انتهای سال 97 مذاکرات و اقداماتی صورت گرفت که مبنای انعقاد تفاهم نامه هایی با بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

وی اضافه نمود: در سفر آقای جهانگیری در خاتمه سال 97 تفاهم نامه پنج ساله با بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه آن بنیاد علوی منعقد شد و توسعه شهرستان زهک و قصرقند هدف گذاری شد.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه رفع محرومیت، اشتغال زایی و توانمندسازی با تکیه بر مزیت های منطقه ای در این دو شهرستان مورد هدف گذاری قرار گرفت.

وی گفت: این اقدامات به جهت این است که در کنار اقدامات دولت بتوان شتاب بخشی به منطقه را به صورت مشارکتی با بنیاد افزایش دهیم و در چارچوب سیاست های کلی و ابلاغیه های اصل 44 قانون اساسی و با استفاده از بخش خصوصی و مردم و توانمندسازی شان به اهداف مورد نظر برسیم .

موهبتی شرح داد: در سال 98 در شهرستان زهک 8 میلیارد تومان و در شهرستان قصرقند 5 میلیارد تومان اعتبار آورده بنیاد مستضعفان بوده است که این میزان در سال سال 99 در شهرستان قصرقند به 39 میلیارد تومان و در شهرستان زهک به 32 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

این مقام اضافه نمود: این اعتبارات مبلغ قابل ملاحظه ای برای شتاب دادن به رفع محرومیت است و امیدواریم اشتغال حداکثری و تغییر شاخص ها را در بخش های آموزشی و بهداشتی به کمک بنیاد ببینیم .

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه توافق پنج ساله است گفت: با توجه به اینکه در سال دوم طرح قرار داریم تا سه سال آینده نیز طرح ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت بیشتر بنیاد را در مناطق بیشتری از استان مخصوصاً در شهرستان های تازه تاسیس خواستاریم و امیدواریم که توافقنامه هایی در این خصوص منعقد شود .

موهبتی گفت: یکی از اهداف بنیاد ایجاد اشتغال زایی به جای کمک های حمایتی و موردی به مردم است اما در بحران شیوع کرونا و آسیب به اقشار آسیب پذیر از این بحران و نیاز به کمک های حمایتی به این اقشار، بنیاد مستضعفان 25 میلیارد تومان به اقشار آسیب دیده در استان که تحت پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی نبودند کمک کرد .

وی اضافه نمود: در حوزه های بهداشت، آموزش، مدرسه سازی ، فضاهای ورزشی، آبرسانی و بهداشت نیازمند مشارکت بنیاد در کنار دستگاه های اجرایی هستیم اما این اقدامات و طرح ها نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ سازی می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شتاب بخشی به توسعه شهرستان های زهک و قصرقند سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب بخشی به توسعه شهرستان های زهک و قصرقند سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید