تمهیدات آموزش وپرورش استثنایی برای بازگشایی تدریجی و ترکیبی مدارس استثنایی

به گزارش نقد و بررسی سینما، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در نشست شورای معاونین سازمان گفت تدوین دستورالعمل مناسب سازی شده بازگشایی مدارس استثنایی، تدوین اطلس یادگیری و خدمات توان بخشی و افزایش دوبرابری اعتبار سرویس ایاب وذهاب دانش آموزان استثنایی از جمله تمهیدات آموزش وپرورش استثنایی برای بازگشایی تدریجی و ترکیبی مدارس استثنایی است.

تمهیدات آموزش وپرورش استثنایی برای بازگشایی تدریجی و ترکیبی مدارس استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، جواد حسینی ضمن تشریح تمهیدات آموزش وپرورش استثنایی برای بازگشایی تدریجی و ترکیبی مدارس استثنایی در سال تحصیلی تازه گفت: الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط بیماری کرونا برای سال تحصیلی تازه از سوی وزارت آموزش وپرورش به استان ها ارسال شده است و در آموزش وپرورش استثنایی هم دستورالعمل تکمیلی مناسب سازی شده بازگشایی مدارس استثنایی را با 15 بند تدوین شده است که به زودی به استان ها ارسال می گردد.

حسینی متقاعدسازی جامعه را از مهم ترین فعالیت های پیشرو دانست و گفت: در آموزش وپرورش استثنایی علاوه بر اطلس یادگیری، اطلس نحوه ارائه خدمات توان بخشی هم تدوین شده است و در امسال ملاک عمل در مدارس استثنایی برای ارائه خدمات توان بخشی قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر ایاب وذهاب دانش آموزان استثنایی را پیش احتیاج آموزش های حضوری دانست و گفت: برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سرویس های مدارس و رفت وآمد راحت تر دانش آموزان استثنایی در امسال اعتبار سرویس ایاب وذهاب دوبرابر شده است. تا به امروز 47 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس استثنایی اختصاص یافته است و از همین مبلغ مدارس می توانند برای ایاب وذهاب دانش آموزان استفاده نمایند.

معاون وزیر با اشاره به کمبود 3 هزارنفری نیروی انسانی در آموزش وپرورش استثنایی گفت: 13 راه چاره از جمله استفاده از بازنشستگان، نیروهای خرید خدمات و اضافه کار نیروهای رسمی برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش استثنایی تدوین شده است و ملاک عمل استان ها باید قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در مورد بازگشایی مدارس استثنایی هم گفت: میانگین دانش آموزان در مدارس استثنایی 50 دانش آموز و در کلاس ها هم 6 نفر است لذا رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استثنایی آسان تر است اما دانش آموزان استثنایی به علت شرایط خاص جسمانی و بیماری های زمینه ای مراقبت های بیشتری برای آموزش حضوری احتیاجمند دارند. حضور دانش آموزان استثنایی برای دریافت خدمات توان بخشی از ضروریات است و مدارس استثنایی به تدریج و اقتضایی از مهرماه بازگشایی خواهند شد.

حسینی با ارائه آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال گفت: تا به امروز بیش از یک میلیون و 400 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با 99 درصد در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری نموده اند که یک میلیون و 370 هزار نفر از این تعداد معادل با 93.5درصد ارزیابی شده اند.

وی اضافه نمود: سنجش 600 هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی، سنجش صلاحیت های حرکتی 16 هزار نوآموز و غربالگری نوآموزان در معرض مسائل ویژه یادگیری ازجمله نوآوری های برنامه سنجش در امسال است. تا به امروز علی رغم مسائل سامانه سیدا بیش از 31 هزار نوآموز پیش دبستانی هم در برنامه سنجش نوبت گیری نموده اند.

حسینی توزیع به موقع کتب درسی را از ضروریات دانست و گفت: با کوشش های صورت گرفته تا به امروز کتب درسی 97.5 درصد دانش آموزان استثنایی میان پایه توزیع شده است.

معاون وزیر در سرانجام با تاکید بر اینکه اجرایی سازی سند تحول بنیادین همیشه در دستور کار قرار گرفته است گفت: برای امسال و در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین سه بسته تحولی خدمات خانواده محور، جشنواره نشاط و ارتقای کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری در آموزش وپرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تمهیدات آموزش وپرورش استثنایی برای بازگشایی تدریجی و ترکیبی مدارس استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات آموزش وپرورش استثنایی برای بازگشایی تدریجی و ترکیبی مدارس استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید