شهردار تهران: احداث 20 مسجد نو در تهران ، می خواهیم فاصله شمال و جنوب تهران را کم کنیم

به گزارش نقد و بررسی سینما، شهردار تهران گفت: هدف ما کاهش فاصله شمال و جنوب شهر و افزایش عدالت است بر همین مبنا به منطقه ها جنوب تهران توجه ویژه ای داریم.

شهردار تهران: احداث 20 مسجد نو در تهران ، می خواهیم فاصله شمال و جنوب تهران را کم کنیم

به گزارش نقد و بررسی سینما، علیرضا زاکانی روز شنبه در پنجاه و دومین رویداد امید و افتخار که به چند طرح عمرانی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 اختصاص داشت، گفت: مدیریت شهری چهار محور تحولی را دنبال می کنیم که یکی از این محورها تحول روحی شهر است و در کانون آن مساجد واقع شده است.

وی اضافه نمود: سال گذشته شورای شهر نظام نامه اداره محلات را تصویب کرد این نظام نامه دو جز دارد نخست چهره های حقوقی و مردمی محلات مانند ائمه آدینه و مدیران مدارس و دوم چهره های معتمد و امین هر محله که این دو جز بنا است با موضوع مساجد محلات را اداره نمایند.

زاکانی تاکید نمود: توسعه مساجد در شهر تهران نیز بر همین مبنا برای ما دارای اهمیت است. سال جاری کلنگ احداث 20 مسجد بر زمین خواهد خورد.

شهردار تهران اضافه نمود: منطقه 19 ظرفیت های زیادی دارد که سالیان سال رها شده است که با توجه به این اقدامات چهره منطقه به زودی تغییر خواهد نمود.

وی یادآور شد: بیش از این تهران بر اساس یک الگوی درست رشد نکرده، به عنوان مثال در دهه نود منطقه ای در تهران بدون در نظر گرفتن الگویی درست رشد کرد. اکنون در این منطقه از 7 سرانه لازم برای زندگی 6 سرانه وجود ندارد بنا بر این آسیب شناسی از هم اکنون که در پی توسعه منطقه 19 هستیم، در کوششیم این توسعه بر محور یک الگوی درست شکل گیرد.

جمعیت زیاد و امکانات خیلی کم

تورج فرهادی شهردار منطقه 19 تهران نیز در این رویداد گفت: این منطقه به واسطه وجود فرودگاه، بهشت زهرا (س)، بزرگراه ها، میدان میوه و تره بار و شبکه های بزرگراهی جمعیت شناور سنگینی دارد ولی محلات این منطقه به همان نسبت از خدمات لازم بهره مند نیستند و کوشش می کنیم این خدمات رسانی را در منطقه بیشتر کنیم.

فرهادی اضافه نمود: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در سه ماه گذشته 45 تا 50 درصد پیشرفت داشت و توانستیم این مجموعه را ظرف سه ماه اخیر به بهره بردای برسانیم. قرار بود ما فقط ابنیه آن را داشته باشیم و مابقی موارد و تجهیزات را به هیات امنا بسپاریم اما وقتی دیدیم این ظرفیت برای این محله فراهم نیست این موارد را نیز برعهده گرفتیم؛ مسجدی که بنایی 2350 متر مربعی و ظرفیتی 750 نفری دارد. علاوه بر این، این پروژه زیرزمینی بزرگ دارد که از ظرفیت ارایه خدمات به محله نعمت آباد برخوردار است.

فرهادی ادامه داد: سرای محله اسماعیل آباد در محله ای که پیش از این سرای محله نداشت در 2 هزار و 500 متر مربع بنا در زمین یک هزار متری افتتاح شد بعلاوه زمین چمن مصنوعی در محله شهید بخارایی و مرکز پرتو در شهرک رسالت برای بچه ها کاری که امکان تحصیل ندارند در زمین 300 متری در دو طبقه از دیگر پروژه های امروز است.

شهردار منطقه 19 یادآور شد: مجموعه بزرگ ورزشی و تفریحی امام علی (ع) در محله شهید کاظمی که چند سال تعطیل بود نیز بهسازی و بازسازی شد و مجموعه های مختلف آن آماده و در اختیار محله قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهردار تهران: احداث 20 مسجد نو در تهران ، می خواهیم فاصله شمال و جنوب تهران را کم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: احداث 20 مسجد نو در تهران ، می خواهیم فاصله شمال و جنوب تهران را کم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید