صندوق نوآوری و شکوفایی چگونه از شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید؟

به گزارش نقد و بررسی سینما، صندوق نوآوری و شکوفایی 6 مدل تسهیلات و 7 نوع خدمات به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد.

صندوق نوآوری و شکوفایی چگونه از شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی نقد و بررسی سینما، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در چارچوب آئین نامه و دستورالعمل های اجرایی صندوق در 6 نوع صورت می گیرد.

تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری به این صورت است که صندوق های پژوهش و فناوری می توانند برای ارائه خدمات بهتر به شرکت های دانش بنیان پس از اعتبارسنجی و آنالیز وضعیت مالی تسهیلاتی متناسب با سرمایه دریافت نمایند.

تسهیلات حمایت از صادرات کالا به این صورت است که در چارچوب خدمات جاری صندوق و برای مصادیق گوناگون مرتبط با محصولات دانش بنیان قابل استفاده است که این تسهیلات به صورت تسهیلات شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی به شرکت های دانش بنیان نیز در چارچوب آئین نامه اجرایی صندوق بر مبنای توان و امتیاز شرکت تعلق می گیرد.

خدمت بلندمدت فراوری صنعتی نیز به این صورت است که بر اساس آئین امه اجرایی صندوق مجاز است طبق شرایط معین شده در اسناد بالادستی و دستورالعمل ها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیادی که طرح های تجاری سازی حائز اهمیت دارند برای تامین ماشین آلات و تجهیزات و همچنین هزینه سرمایه ثابت و تامین دفتر کار اداری و فضای فراوری تسهیلات بلندمدت صنعتی ارائه دهد.

همچنین بر اساس آئین نامه اجرایی، صندوق مجاز است با رعایت شرایط معین شده در اسناد بالادستی و دستورالعمل ها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیادی که طرح تجاری سازی حائز اهمیت دارند برای پیشبرد پیروز قراردادهای معتبر و موثر تسهیلات کوتاه مدت سرمایه در گردش یا تامین مالی ارائه کند.

خدمت قرض الحسنه نیز به این صورت ارائه می گردد که صندوق نوآوری و شکوفایی مطابق با آئین نامه اجرایی از فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های نمونه سازی و ظرفیت سازی برای ورود محصولات دانش بنیان به بازار، ثبت اختراعات بین المللی و فعالیت های تجاری سازی و کسب فناوری مرتبط با عرضه محصولات یا خدمات جدید حمایت می نماید.

همچنین بر اساس خدمت میان مدت قبل از فراوری صنعتی صندوق مجاز است طبق آئین نامه اجرایی بابت پیمان و قراردادهای معتبر و مؤثر تسهیلات مرتبط را در حوزه های تجهیز کارگاه، آماده سازی خط فراوری، طراحی صنعتی و اجرای پروژه های دانش به شرکت ها ارائه نمایند

صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر ارائه تسهیلات، 7 مدل خدمات را هم به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد. این خدمات شامل سرمایه گذاری، تسهیلات، توسعه بازار، یاری، توانمندسازی، ضمانت نامه و سایر خدمات است.

خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در 4 مرحله به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد.

در مرحله اول فرایند دانش بنیان شدن است به این صورت که شرکت های متقاضی باید در سایت دانش بنیان ثبت نام نمایند تا از سوی کارگروه ارزیابی گردد، سپس شرکت ها و مؤسسات تائید شده به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می گردد و صاحبان ایده ابتدا باید شرکت خصوصی یا تعاونی ثبت نمایند.

فرایند پذیرش به این صورت است که اطلاعات شرکت دانش بنیان از سامانه معاونت معاونت علمی به پایگاه داده صندوق نوآوری و شکوفایی وارد شده و طرح شرکت به صندوق ارائه می گردد.

پس از اخذ مشاوره از میز پذیرش و تکمیل فرم صفر درخواست شرکت با نظر مشورتی میز پذیرش تطبیق داده شده و طرح به معاونت مرتبط ارجاع می گردد.

در مرحله سوم فرایند ارزیابی صورت می گیرد. به این صورت که کاربرگ اطلاعات تفصیلی طرح به متقاضی ارائه شده و اطلاعات فنی و مالی دریافت می گردد، سپس طرح از سوی کارشناسان ارزیاب یا کارگزاران ارزیابی شده و گزارش ارزیابی فنی و مالی طرح تهیه می گردد.سپس گزارش ارزیابی در مراجع تصویب و تصمیم گیری نهایی درباره تسهیلات انجام شده و مصوبه اعتباری طرح ابلاغ می گردد.

در مرحله چهارم فرایند نظارت صورت می گیرد به این صورت که پیوست های نظارتی و عقد قرارداد با شرکت های دانش بنیان دارای طرح مصوب تکمیل می گردد و پیشرفت طرح بر اساس پیوست های نظارتی و صدور دستور پرداخت متناسب با پیشرفت کار پایش و انجام می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "صندوق نوآوری و شکوفایی چگونه از شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق نوآوری و شکوفایی چگونه از شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید