مروری بر رایج ترین شیوه های حملات فیشنگ ایمیلی

به گزارش نقد و بررسی سینما، حملات فیشینگ یا حملاتی که با اهداف سرقت پول و اطلاعات انجام می گردد در بسیاری از سرویس های اینترنتی رایج است و ایمیل نیز یکی از همین سرویس ها است.

مروری بر رایج ترین شیوه های حملات فیشنگ ایمیلی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، رایج ترین حملات فیشینگ در سراسر دنیا به وسیله سرویس های ایمیل رخ می دهد اما چگونه؟

تجزیه و تحلیل بیش از 360 هزار ایمیل فیشینگ نشان می دهد بعضی از تم های مشترک در ایمیل های آلوده شده وجود دارد. رایج ترین موضوعاتی که در ایمیل های فیشینگ مورد استفاده قرار می گیرند، نشان می دهد که چگونه مجرمان اینترنتی از عباراتی مثل اورژانسی، سیستم های شخصی سازی و فشار بر کاربران برای وادار کردن آنها به مطالعه ایمیل ها استفاده می نمایند. درواقع این هکرها از این روش ها استفاده می نمایند تا قربانیان را به کلیک کردن روی لینک های مخرب، دانلود نرم افزارهای مخرب و...ترغیب نمایند.

جنایتکاران سایبری به خوبی می دانند که مردم صدها ایمیل در روز را پاسخ می دهند. پس از تجزیه و تحلیل هزاران ایمیل فیشینگ طی یک دوره سه ماهه، محققان شرکت امنیتی سایبری، Barracuda Networks، رایج ترین خطوط استفاده شده در حملات فیشینگ را تعیین نموده اند. این خطوط موضوعاتی رایج هستند و می توانند به راحتی قربانیان ساده را فریب دهند. هدف اولیه این ایمیل ها این است که کاربران را ترغیب نمایند با فوریت ایمیل ها را باز نمایند و به ایمیل ها پاسخ دهند، به ویژه اگر پیغام به شیوه ای طراحی شده باشد که به نظر برسد از سوی یکی از همکاران یا رئیس فرد ارسال شده است و در نتیجه قربانی به سرعت و بدون توجه به مضمون ایمیل به آن پاسخ می دهند.

بعضی از عبارات کلیدی استفاده شده در حملات فیشینگ شامل موارد زیر است:

-درخواست

-پیگیری

-فوری / مهم

-آیا شما در دسترس هستید؟ / آیا شما پشت میز خود هستید؟

-وضعیت پرداخت

-سلام

-خرید

-فاکتور موقت

-پاسخ:

-پرداخت مستقیم

-هزینه ها

-حقوق و دستمزد

بسیاری از خطوط اصلی در ایمیل های فیشینگ به موارد اقتصادی و پرداخت ها اشاره می نمایند؛ اگر گیرنده فکر می نماید ممکن است پولی از دست بدهد، به احتمال زیاد به سرعت ایمیل را باز می نماید.

در گذشته، مهاجمان ایمیل های دارای باج افزار ارسال می کردند، که در واقع کامپیوتر را تسخیر و فایل ها را رمزگذاری می کرد و مبالغی باج خواهی می کرد.اما امروز، آنها حتی نیازی به ارسال باج افزار ندارند. آنها می توانند به راحتی از دستکاری های اجتماعی استفاده نمایند تا گیرنده را برای ارسال یک پول از حساب پس انداز مجبور نمایند که روشی بسیار ارزان تر، موثر تر و به لحاظ شناسایی سخت تر است.

منبع: انتخاب

به "مروری بر رایج ترین شیوه های حملات فیشنگ ایمیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر رایج ترین شیوه های حملات فیشنگ ایمیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید