همه چیز درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش نقد و بررسی سینما، این کمیته به علت احتمال شیوع سویه تازه ویروس کرونا به عنوان امیکرون که اخیرا در افریقا مشاهده شده، برای جلوگیری از ایجاد موج تازه ابتلا در کشور، این مصوبه را به وزارت بهداشت ابلاغ نموده است. با این حال بعضی افراد هنوز نمی دانند باید برای تزریق دوز بوستر (تقویتی)، به چه مراکزی مراجعه نمایند یا چه مدارکی می بایست همراه خود داشته باشند.

همه چیز درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش بلد، یکی از مرجع های قابل اطمینان برای دریافت اطلاعات کامل درخصوص مراکز واکسیناسیون، اپلیکیشن بلد است که کوشش نموده علاوه بر ارائه آدرس و راستایابی مراکز واکسیناسیون، اطلاعات دقیقی درخصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز به کاربران ارائه دهد. می توانید در اپلیکیشن بلد، به بخش مربوط به مراکز تزریق واکسن کرونا وارد شوید تا علاوه بر آدرس و تلفن و راستا دقیق دستیابی به این مراکز، اطلاعات کاملی درباره تزریق دوز سوم نیز به دست آورید.

در هر مرکز به طور تفکیکی معین شده که آیا دوز سوم نیز تزریق می گردد یا خیر و در صورت تزریق، چه نوع واکسنی برای دوز سوم موجود است. بعلاوه شما می توانید از مقدار خلوتی یا شلوغی و ساعت کار مراکز تزریق واکسن کرونا نیز به وسیله همین اپلیکیشن آگاه شوید.

دوز سوم چه زمانی باید تزریق گردد؟

بر اساس اعلام رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، افرادی که دو دوز واکسن سینوفارم یا برکت (واکسن های غیرفعال) دریافت نموده اند و حداقل چهارماه از تزریق دوز دوم آن ها گذشته باشد، می توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن (براساس اولویت اعلام شده به وسیله وزارت بهداشت)، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نمایند.

چه مدارکی برای تزریق دوز سوم لازم است؟

همراه داشتن کارت واکسن و کارت ملی برای تزریق دوز سوم لازم است.

توصیه شده افراد برای دریافت دوز سوم ترجیحا به همان مرکزی مراجعه نمایند که دوز اول و دوم را دریافت نموده اند؛ اما در غیر اینصورت، واکسیناسیون در همه مراکز قابل انجام است و احتیاجی نیست از این بابت نگرانی داشته باشید.

برای تزریق دوز سوم احتیاج به نوبت گیری اینترنتی نیست؛ اما قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون، حتما سری به بلد بزنید تا بتوانید مراکز خلوت را انتخاب نموده و در صف های طولانی معطل نشوید.

واکسن دوز سوم از چه نوع باید باشد؟

بر اساس مصوبه کمیته فنی واکسیناسیون، دریافت نمایندگان واکسن سینوفارم می توانند برای دوز سوم سینوفارم یا آسترازنکا یا پاستو کووک پلاس تزریق نمایند.

بعلاوه کسانی که در دوز اول و دوم واکسن برکت دریافت نموده اند، برای دوز سوم می توانند واکسن برکت یا سینوفارم یا آسترازنکا دریافت نمایند.

دریافت نمایندگان اسپوتنیک در دوز اول و دوم، باید برای دوز سوم واکسن آسترازنکا و دریافت نمایندگان آسترازنکا نیز می بایست برای دوز سوم حتما واکسن آسترازنکا تزریق نمایند.

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید