هوای تهران، ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش نقد و بررسی سینما، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (5 خرداد ماه) با کاهش تندی باد و شروع تردد خودروها، کیفیت هوای تهران در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

هوای تهران، ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (5 خردادماه) با توجه به کاهش تندی باد طی ساعات گذشته و شروع تردد خودروها، کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. با افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها تسهیل خواهد شد، هرچند افزایش دما در بعضی ساعات بعدازظهر می تواند سبب افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی منطقه ها گردد، علاوه براین با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در منطقه ها مستعد وجود خواهد داشت.

کاهش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می گردد و کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد. کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز آدینه (6 خرداد ماه) باعث انباشت آلاینده ها خواهد شد، هرچند با کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل از مقدار غلظت ذرات معلق کاسته می گردد.

وزش باد مؤثر در طول روز تجمع آلاینده ها را محدود خواهد نمود، با این حال فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در بعضی ساعات بعدازظهر پیش بینی می گردد. بعلاوه با کاهش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی آدینه هم زمان با تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 158 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 108 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: فرارو

به "هوای تهران، ناسالم برای گروه های حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران، ناسالم برای گروه های حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید