پارک طبیعت بیوک آدا

به گزارش نقد و بررسی سینما، اطلاعات عمومی پارک طبیعت بیوک آدا

در سال 2011 در جزیره بیوک آدا پارک طبیعت دیلبورنو تاسیس شد. این پارک از قسمت های مرتفع جنگلی جزیره تا قسمت های ساحلی است. وسعت پارک طبیعت بیوک آدا 6/5 هکتار است. دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است. مراکز اقامتی، تفریحی و پذیرایی دارد.

پارک طبیعت بیوک آدا

گونه های گیاهی پارک طبیعت بیوک آدا

درختان زیبای پارک طبیعت شامل انواع کاج ها، خصوصا کاج قرمز، گل رز، پیچک جنگلی، صنوبر، توت سیاه و بلوط است. سرسبزی این درختان زیبا در اکثر فصل های سال فضای روح نوازی را برای گردشگران ایجاد می نماید. در فصل زمستان نیز وقتی جزیره بیوک آدا برفی باشد پارک طبیعت فوق العاده زیبا خواهد شد.

گونه های جانوری پارک طبیعت بیوک آدا

شاید از آن دسته افرادی باشید که وقتی به پارک های طبیعت می روید دوست دارید بدانید در این پارک جنگلی چه حیوانات یا پرندگانی زندگی می نمایند؟ در پارک طبیعت بیوک آدا انواع مختلفی از حیوانات و پرندگان هستند. گراز وحشی، سنجاب، روباه، جوجه تیغی، خرگوش، گنجشک، کلاغ و... از این جمله هستند. سعی کنید وقتی در پارک طبیعت هستید، به قسمت هایی که تردد کمتری دارد نروید. بهتر است احتیاط کنید و مراقب بچه ها خود باشید.

چطور به پارک طبیعت بیوک آدا برویم؟

برای رفتن به پارک طبیعت می توانید از کالسکه های جزیره بیوک آدا بهره ببرید. اگر علاقمند به دوچرخه سواری در جزیره بیوک آدا باشید باشید از ایستگاه های مخصوص، دوچرخه اجاره کنید و راستا پارک طبیعت بیوک آدا را رکاب بزنید.

حفاظت از محیط زیست در پارک طبیعت بیوک آدا

اگر به پارک طبیعت بیوک آدا رفتید سعی کنید مثل هر گردش طبیعت گردی دیگر به محیط زیست آسیب نزنید. انداختن ته سیگار خاموش یا روشن و زباله روی زمین همچنین شکستن شاخه درختان از مواردی است که باید از آن ها دوری کنید.

پیک نیک در پارک طبیعت بیوک آدا

خیلی ها برای پیک نیک این پارک را انتخاب می نمایند. چشم انداز زیبا مناظر جزیره و دریای آبی آرامش فوق العاده ای را برای شما ایجاد می نماید. در این پارک میز و نیمکت هایی وجود دارد که می توانند به عنوان میز پذیرایی خود و همسفران تان مورد استفاده قرار گیرند. از قسمت ساحلی پراک نیز می توانید برای رفتن به پیک نیک بهره ببرید.

واحدهای اقامتی در پارک طبیعت بیوک آدا

در سفر به بیوک آدا آیا می توان در پارک طبیعت اقامت داشت؟ از طرف شهرداری واحد هایی در اندازه های مختلف در پارک طبیعت جزیره بیوک آدا برای اقامت گردشگران اختصاص داده شده است. به این واحدهای اقامتی خانه های ییلاقی هم می گویند.

عکاسی در پارک طبیعت بیوک آدا

بازار عکاسی در پارک طبیعت بیوک آدا بخاطر چشم انداز فوق العاده زیبایی که دارد حسابی داغ است. اگر عکاسی می کنید باید در نواحی مرتفع پارک خیلی احتیاط داشته باشید. از لبه های پرتگاهی فاصله گرفته و برای داشتن عکسی بهتر از سوژه مورد نظرتان به شاخه های درختان پارک آسیب نزنید.

ورزش در پارک طبیعت بیوک آدا

در پارک طبیعت بیوک آدا زمین های ورزشی فردی و گروهی وجود دارد. اگر سفرتان به بیوک آدا بصورت گروهی با خانواده یا دوستان تان است یک ورزش گروهی مثل والیبال را در این پارک تجربه کنید. اگر به ورزش شنا علاقمند هستید می توانید از استخر پارک طبیعت بهره ببرید. در بخش ساحلی پارک امکان آب تنی، شنا و ورزش های ساحلی برای گردشگران وجود دارد. در این قسمت از پارک طبیعت، می توانید از امکانات دوش و کابین تعویض لباس و چترهای بزرگ آفتاب گیر وجود دارد.

رستوران و بوفه در پارک طبیعت بیوک آدا

اگر به پارک طبیعت بیوک آدا رفته اید می توانید به رستوران یا بوفه پارک رفته و غذاهای مورد نظرتان را سفارش دهید. البته خوب است بهترین رستوران های جزیره بیوک آدا را بشناسید و با خیالی راحت غذای دلخواه تان را در جزیره بیوک آدا سفارش دهید.

منبع: دالاهو

به "پارک طبیعت بیوک آدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک طبیعت بیوک آدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید