پیش بینی وقوع رعد و برق در بعضی مناطق ایران

به گزارش نقد و بررسی سینما، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده بعد از ظهرها و اوایل شب جنوب فارس، شمال و غرب هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت.

پیش بینی وقوع رعد و برق در بعضی مناطق ایران

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز یکشنبه گفت : روزهای دوشنبه و سه شنبه (31 تیر و اول مرداد) با شمالی شدن جریانات هوا در دریای خزر بارش پراکنده در استان های گیلان و مازندران دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای بعد از ظهر امروز و فردا دامنه های البرز مرکزی و شرقی، در استان هایی مانند سمنان، مازندران، خراسان شمالی، تهران و البرز رشد ابرهای همرفتی خواهیم داشت که احتمال رعد و برق پراکنده در این مناطق وجود دارد، سایر مناطق کشور برای چند روز آینده جوی پایدار و صاف خواهند داشت.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده برای خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی، سمنان، شرق اصفهان و منطقه زابل وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی شده که موجب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می گردد.

  • احتمال بارش در ارتفاعات تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: آسمان تهران امروز صاف در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد داشت که امشب احتمال بارش باران در ارتفاعات وجود دارد که اگر رخ دهد تا حدودی رطوبت هوا کاهش یافته و هوا کمی بهتر می گردد، کمینه دمای امروز پایتخت 29 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به 38 درجه بالای صفر می رسد، بیشینه دمای روز گذشته تهران 41 درجه بالای صفر بود.

گودرزی گفت: دهلران و شهداد کرمان با دمای 49 درجه بالای صفر و فرودگاه اردبیل 9، لاله زار کرمان و شهرکرد 11 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیش بینی وقوع رعد و برق در بعضی مناطق ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وقوع رعد و برق در بعضی مناطق ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید