کاهش خطر مرگ زنانی که روزانه 7500 قدم برمی دارند

بسیاری از اپلیکیشن ها و دستگاه های قابل بستن به دور مچ دست می توانند تعداد گام های روزانه را نشان دهند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد برای زنان مسن 7500 گام در روز برای حفظ سلامت کافی است.

کاهش خطر مرگ زنانی که روزانه 7500 قدم برمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محققان بیمارستات زنان و بریگام بوستون دریافتند زنان مسنی که روزانه 4400 گام برمی دارند در مقایسه با زنانی که 2700 گام برمی دارند کمتر با ریسک مرگ روبرو هستند و هرچقدر تعداد این گام ها بیشتر شده و به 7500 برسد این خطر کمتر می گردد.

محققان در این مطالعه، بیش از 16 هزار زن با میانگین سنی 72 سال را مورد آنالیز قرار دادند. شرکت کنندگان به طور میانگین بیش از 4 سال تحت نظر بودند و به ران پایشان، دستگاه شتاب سنج بسته شده بود.

آنها دریافتند شرکت کنندگان دارای کمترین میزان قدم های راه رفته در روز (میانگین 2700 قدم در روز) در معرض بیشترین خطر مرگ قرار داشتند و زنانی که میزان قدم های شأن تا حدودی بیشتر بود (میانگین 4400 قدم در روز) 41 درصد کمتر در معرض مرگ بودند.

طبق نتایج، هر چقدر تعداد قدم ها بیشتر بود ریسک مرگ هم کمتر می شد.

همچنین معین شد میزان سرعت برداشتن گام ها ارتباطی با خطر مرگ نداشت.

محققان با وجود این نتایج بر پیاده روی و برداشتن بالغ بر 10 هزار قدم در روز برای حفظ بهتر سلامت تاکید دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش خطر مرگ زنانی که روزانه 7500 قدم برمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطر مرگ زنانی که روزانه 7500 قدم برمی دارند"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید