کمبود تجربه مهم ترین چالش تیم ملی تکواندوی نوجوانان است

به گزارش نقد و بررسی سینما، محمدرضا زوار در حاشیه سفر تیم ملی تکواندو به قم در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: هشتمین دوره مسابقات تکواندوی نوجوانان آسیا قرار است از 21 تا 24 فروردین در شهر تایپه تایوان برگزار گردد و ما 2 سال قبل در هفتیمن دوره این مسابقات در جاکارتای اندونزی نایب قهرمان شدیم و امیدواریم سال جاری بتوانیم قهرمانی را به دست آوریم.

کمبود تجربه مهم ترین چالش تیم ملی تکواندوی نوجوانان است

وی گفت: سال جاری تیمی در اختیار داریم که از نظر سنی نسبت به رده سنی نوجوانان، جوان تر هستند که این امر آینده تکواندوی ما را قوی تر می نماید و این تکواندوکاران در سال آینده در مسابقات دنیای شرایط بهتری دارند اما به طور کلی برای مسابقات قهرمانی آسیا کم تجربه هستند و این مهم ترین چالش پیش روی تیم ملی تکواندوی نوجوانان است.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان اضافه نمود: از 10 تکواندوکاری که در اوزان 10 گانه برای تیم ملی روی شیهاپ چانگ می روند 2 تکواندوکار سابقه و تجربه کافی و بین المللی دارند و 8 نفر آن ها جوان تر هستند البته تیم ما از نظر آماده سازی به اندازه کافی زمان نداشت و ما حداقل زمان را که 3 ماه بود برای آماده سازی در اختیار داشتیم.

زوار بیان داشت: برای آماده سازی ایده آل به 6 ماه زمان احتیاج داشتیم اما امتحانات تکواندوکاران، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری مسابقات لیگ سبب شد زمان را از دست بدهیم اما در هر صورت کوشش نموده ایم در این فرصت کوتاه تیم را به شرایط آمادگی لازم برسانیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر، آمادگی شرایط روحی و روانی تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا رده سنی نوجوانان رده سنی خاصی است و اگر از نظر روانی و انرژی معنوی، تمهیدات مناسبی انجام گردد یک ورزشکار می تواند دست به کارهای بزرگی بزند و برگزاری اردوی خاتمهی در قم با توجه به مذهبی و معنوی بودن این شهر به همین دلیل بود.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان تأکید کرد: نفراتی که در اردوی نهایی هستند در 3 مرحله انتخابی شرکت نموده اند و پس از خاتمه مسابقات قهرمانی کشور 70 نفر را به اردو فراخواندیم و از بین این تعداد، مسابقات انتخابی ورود به اردو را برگزار کردیم که 38 نفر به اردوی اصلی وارد شدند و پس از 10 روز به 22 نفر، 18 نفر، 14 نفر و 10 تقلیل پیدا کردند.

زوار توضیح داد: مسابقات قهرمانی آسیا همواره رقابت سختی برای نوجوانان ما بوده است و ما تاکنون نتوانسته ایم قهرمانی آسیا را از دست کره ای ها خارج کنیم البته ما در سال 2010 در مسابقات دنیای تکواندوی نوجوانان دنیا در مکزیک عملکرد فوق العاده ای داشتیم و بالا تر از کره و با اختلاف قابل توجه قهرمان شدیم اما هنوز نتوانسته ایم در مسابقات آسیایی به صندلی بر تر برسیم.

وی اضافه نمود: علاوه بر کره جنوبی که صاحب سبک است، چین تایپه میزبان است و برنامه ریزی بلندمدتی برای موفقیت در این رشته انجام داده و در اوزان پایین، نفرات بسیار خوبی دارد، تایلند هم در اوزان پایین شرایطی مشابه چین تایپه دارد و کشورهایی چون چین و اردن هم تک ستاره های خوبی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمبود تجربه مهم ترین چالش تیم ملی تکواندوی نوجوانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تجربه مهم ترین چالش تیم ملی تکواندوی نوجوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید