کوالکام از اولین فیلم 8K HDR گرفته شده با گوشی موبایل رونمایی کرد

به گزارش نقد و بررسی سینما، کوالکام ویدئویی را منتشر نموده که به وسیله اولین گوشی هوشمند دنیا که قادر به فیلمبرداری 8K HDR است، گرفته شده است. این ویدیوی 1.5 دقیقه ای در سواحل غربی آمریکا، در سواحل کالیفرنیا تا واشنگتن فیلمبرداری شده است.

کوالکام از اولین فیلم 8K HDR گرفته شده با گوشی موبایل رونمایی کرد

پردازنده پرچمدار تازه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 است که با سنسور تصویر 33 مگاپیکسلی Sony IMX586 کار می نماید و می تواند ویدئوهای 8K HDR با بیش از یک میلیارد سایه رنگ را ضبط کند. ویدئو را باید باکیفیت حداکثر یوتیوب ببینید تا متوجه کیفیت آن شوید (اگر سرعت اینترنت ما بگذارد!) به علاوه باید در نظر داشته باشید که خود یوتیوب هم درجاتی از فشرده سازی را اعمال نموده است. ویدیو هنگام پخش به طور پیش فرض روی 4K است، اما یوتیوب یک گزینه با وضوح 8K هم دارد.

اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1

این ویدیو با استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی شیائومی 12 گرفته شده است، یعنی اولین گوشی مجهز به پردازنده تازه. همانطور که در بالا مشاهده می گردد، تصاویر بسیار واضح و واقعی با محدوده دینامیکی و طیف رنگی فوق العاده هستند.

پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 می تواند تصویر 18 بیتی (ISP) ضبط کند. کوالکام ادعا می نماید که می تواند بیش از 4000 برابر داده نسبت به نسل قبلی 14 بیتی خود، ضبط کند و سرعت ضبط 3.2 گیگاپیکسل در ثانیه دارد.

این گوشی به طور پیش فرض طوری تنظیم شده که همواره روشن باشد و ضبط همزمان بدون تاخیر دوربین یا شاتر در حالت عکس یا ویدیویی داشته باشد.

کوالکام بعلاوه می گوید عمق تصاویر را بهبود یافته و محدوده دینامیکی فوق العاده با بهره گیری از هوش مصنوعی لایکا در حالت Leitz Look به دست آمده .

علاوه بر توانایی فیلمبرداری 8K HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه، حسگر تصویر دوربین و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 می توانند تصویر ثابت 30 فریمی ایجاد نمایند که سپس می توانند با هم ادغام شوند و یک تصویر واحد ایجاد نمایند. این تصویر HDR برای محیط های کم نور عالی است.

اسنپدراگون 8 نسل 1 بعلاوه می تواند از هر سه دوربین به طور همزمان پشتیبانی کند.

اطلاعات کاملی از تمامی ویژگی های اسنپدراگون 8 در وب سایت کوالکام

منبع: یک پزشک

به "کوالکام از اولین فیلم 8K HDR گرفته شده با گوشی موبایل رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از اولین فیلم 8K HDR گرفته شده با گوشی موبایل رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید