برآورد درباره احتمال آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی

به گزارش نقد و بررسی سینما، دو مقام آمریکایی با اشاره به اینکه کره شمالی اقدام به شلیک شی جدیدی نموده گفته اند شی شلیک شده شبیه موشک هایی است که این کشور آزمایش نموده است.

برآورد درباره احتمال آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل نقد و بررسی سینما، دو مقام آمریکایی شامگاه پنجشنبه مدعی شده اند کره شمالی ظاهراً شی جدیدی شلیک نموده است. این مقام ها مدعی شده اند اطلاعات اولیه نشان می دهد این شی شبیه موشک هایی است که کره شمالی اخیراً آزمایش نموده است.

مقام های آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت وگو نموده اند می گویند شی پرتاب شده خطری علیه آمریکایی شمالی ایجاد نمی کند. آنها گفته اند تعداد پرتابه های شلیک شده معین نیست.

خبرگزاری یونهاپ بامداد چهارشنبه هفته جاری به نقل از مقامات کره جنوبی اطلاع داد که کره شمالی چندین موشک نامعین را از شبه جزیره هوندو باندو، واقع در ساحل شرقی این کشور شلیک نموده است.

بامداد پنجشنبه گذشته نیز کره شمالی اقدام به پرتاب دو موشک کرد. ژاپن گفت این موشک ها از نوع کوتاه برد بالستیک بوده اند.(جزئیات بیشتر)

کره شمالی اعلام نموده بوده که آزمایش موشکی پنجشنبه گذشته این کشور هشداری جدی به جنگ طلبان کره جنوبی بود.(جزئیات بیشتر)

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در مورد برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند.

اواخر تیرماه، کره شمالی خاطرنشان کرد که محتمل است به دلیل رزمایش های ماه آینده واشنگتن-سئول، حتی در مورد آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا نموده بود، تجدیدنظر کند.

وزارت دفاع ژاپن خاطرنشان کرد که موشک های کره شمالی که روز پنجشنبه هفته گذشته پرتاب شد، خط سیر غیرمتعارفی داشت و در مقایسه با دیگر موشک های بالستیک متعارف در ارتفاع پایین تری پرواز کرد و به همین دلیل رهگیری آنها سخت می گردد.(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "برآورد درباره احتمال آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد درباره احتمال آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید