کیم جونگ اون با استفاده از این سلاح تاریخ ساز شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، کره شمالی اخیرا در جریان رزمایش های خود از کروزهای راهبردی زمین پایه با قابلیت حمل کلاهک اتمی رونمایی نموده است و حتی کروز با قابلیت حمل کلاهک اتمی را به وسیله زیردریایی شلیک نموده بود، اما این کشور به نظر به اینجا رضایت نداده و حالا از یک UUV(زیردریایی بدون سرنشین) و یا AUV(زیردریایی اتوماتیک) با قابلیت حمل کلاهک اتمی با نام هائیل رونمایی نموده است.

کیم جونگ اون با استفاده از این سلاح تاریخ ساز شد

تست این سلاح در 21 مارس در دریا آغاز شد و در 23 مارس با انفجار موفقیت آمیز آن سرانجام یافت. کره شمالی گفته هائیل پس از آغاز تست به مدت زمان 59 ساعت و 12 دقیقه، یک مسیر از پیش مشخص شده را در بازه عمق 80 تا 150 متر پیموده و پس از آن با موفقیت کلاهک آن منفجر شده است.

خبرگزاری کره شمالی در گزارش خود گفته هائیل (که در زبان کره ای به معنی سونامی است)، پس از آنکه به نزدیکی بنادر دشمن حرکت می نماید، می تواند با انفجار کلاهک اتمی خود سونامی رادیواکتیو(انفجار بمب اتمی کبالت زیر آب) را به سمت بنادر دشمن بفرستد.

در ادامه گزارش اعلام شده تحقیق و توسعه این سلاح از سال 2012 در حال پیگیری بود و در سال 2021 نام هائیل را به خود گرفت و تا سال 2022 به شکل عملیاتی وارد خدمت نیروی دریایی کره شمالی شد.

در عکس ها، پشت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی احتمالا بنر هائیل و جزئیات این سلاح قرار داده شده که بنرها عمدا مات شده اند. UUV هائیل پیشران متعارف بوده و نهایتا یا الکتریکی باشد و یا پیشران سوختی و فقط کلاهک آن اتمی است. (مانند اژدر T-5 شوروی یا مارک 45 آمریکا که هردو امروزه از خدمت خارج شده اند.)

به طور کلی مسئله ایجاد سونامی از طریق انفجار بمب اتمی زیر آب، موضوع مبهمی است و عملی شدن آن بستگی زیادی به قدرت کلاهک اتمی و عمق انفجار دارد که در خصوص هائیل اطلاعاتی از کلاهک آن در دسترس نیست. با این حال بعید است که به ابعاد مگاتن برسد؛ حتی اگر UUV هائیل سونامی ایجاد نکند، در صورت انفجار در نزدیکی بندر یا یک شهر، قدرت کافی برای نابودی آن شهر را خواهد داشت.

مشخصا تهدید اصلی این سلاح برای کشورهای کره جنوبی و ژاپن است که بسیاری از شهرهای ساحلی آنها میزبان پایگاه های آمریکا هم هستند.

منبع: فرارو

به "کیم جونگ اون با استفاده از این سلاح تاریخ ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم جونگ اون با استفاده از این سلاح تاریخ ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید