یک نیش این سمی ترین مار دنیا 100 نفر را می کشد!

به گزارش نقد و بررسی سینما، زهرآگین ترین مار دنیا کدام است؟ کجا زندگی می نماید؟ با تایپان غربی (داخلی، دور از دریا) آشنا شوید.

یک نیش این سمی ترین مار دنیا 100 نفر را می کشد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دنیا بیش از 3 هزار گونه مار یافت می گردد که از میان آن ها ششصد گونه سمی هستند. البته از تمام این ششصد گونه مار سمی فقط 7 درصدشان به مقدار کافی سم برای کشتن انسان دارند.

معروفیت مارها به عنوان جانورانی خطرناک دنیاگیر است و لازم نیست برای کسی از افعی، کبری یا دیگر مارهای سمی مشهور بگوییم. اما جالب اینجاست که هیچکدام این مارها عنوان زهرآگین ترین مار دنیا را در اختیار ندارند.

زهرآگین ترین مار دنیا ساکن استرالیا است. جزیره پهناوری که از باقی دنیا دور افتاده و از همین رو حیات وحش منحصر به فردی دارد.

سمی ترین مار دنیا هم با نام تایپان غربی در استرالیا زندگی می نماید. از قضا تایپان غربی متخصص شکار پستانداران کوچک است و از این رو سمش برای کشتن آن ها تکامل پیدا نموده است.

این مار چابک اگر تهدیدی حس کند خوشبختانه در گام نخست به فرار می اندیشد اما اگر راه فرارش بسته باشد در حمله درنگ نمی نماید و چندین بار می گزد و تقریبا در تمام گزش ها سمش را تزریق می نماید. سمی که مقدار آن در یک بار نیش زدن برای کشتن 100 انسان بالغ کافی است.

سم خطرناک این مار حاوی نوروتوکسین، اسکوتوکسین، هموتوکسین، میوتوکسین و احتمالا نفروتوکسین است، و به سیستم عصبی، خون، عضلات و کلیه حمله می نماید.

منبع: فرارو

به "یک نیش این سمی ترین مار دنیا 100 نفر را می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نیش این سمی ترین مار دنیا 100 نفر را می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید