10 شخصیت سریال های انیمیشنی که الگوی مناسبی برای بچه ها نیستند

به گزارش نقد و بررسی سینما، برخی از شخصیت های انیمیشنی در برنامه های مخصوص بچه ها، علیرغم اینکه به نوعی ستاره داستان محسوب می شوند، رفتارها و عادت های اشتباهی دارند که هیچ کس نباید از آن ها تقلید کند. در این مطلب 10 شخصیت سریال های انیمیشنی را نام بردیم که الگوی مناسبی برای بچه ها نیستند.

10 شخصیت سریال های انیمیشنی که الگوی مناسبی برای بچه ها نیستند

بینندگان جوان اغلب سعی می نمایند از شخصیت هایی که در تلویزیون می بینند و با آن ها ارتباط برقرار می نمایند، تقلید نمایند. شخصیت هایی به ویژه محبوبند که می توانند مخاطب خود را بخندانند یا به نوعی پشتیبانی برای ماجراجویی هایشان باشند، اما گاهی اوقات شخصیت های محبوب الگوی مناسبی برای بچه ها نیستند.

قهرمان ها یا شخصیت های جانبی محبوب، اگرچه در مرکز توجهند، اما اغلب می توانند بی انگیزه یا حتی بداخلاق باشند. در بدترین حالت، این شخصیت ها، با دلبستگی بی مورد یا رفتارهای زشت و زننده با دیگران درس های وحشتناکی به مخاطب می دهند. اگرچه این شخصیت ها ممکن است سرگرم نماینده باشند، اما هیچ کس نباید کوشش کند تا در واقعیت شبیه آن ها گردد.

10. مارینت در سریال انیمیشنی معجزه آسا؛ افسانه دختر کفشدوزکی و گربه سیاه (Miraculous: Tales Of Ladybug and Cat Noir) به آدرین علاقه ای وسواس گونه دارد

بدون شک مارینت دوپیان چنگ وجدان کاری بی نظیری دارد و دختر مسئولی است، اما علاقه وسواس گونه او نسبت به آدرین مشکل ایجاد می نماید. در سریال انیمیشنی معجزه آسا؛ افسانه دختر کفشدوزکی و گربه سیاه، علاقه او به آدرین از یک عشق ساده به یک علاقه دیوانه وار تبدیل می گردد.

مارینت بدون رضایت آدرین موهای او را بو می نماید، وقت خود را صرف ساختن یک معبد مخفی از آدرین در اتاقش می نماید و حتی نقشه هایی می کشد تا آدرین را از قرار دیدار با دختران دیگر، از جمله کاگامی و لیلا، بازدارد. عشق کورکورانه مارینت به آدرین اغلب باعث می گردد او با دیگران رفتار نامناسبی داشته باشد. رفتار او با آدرین نشان دهنده یک رابطه سالم و الگوی مناسب برای بینندگان جوان نیست.

بسته لوازم تحریر مدل دختر کفشدوزکی مجموعه7عددی

115,000 تومان

مشاهده و خرید

9. اوتیس در سریال انیمیشنی بازگشت به مزرعه (Back at the Barnyard) اغلب به خاطر تفریح های بچگانه مسئولیت هایش را نادیده می گیرد

اگرچه اوتیس به طور کل دوست داشتنی و مهربان است، اما در سریال انیمیشنی بازگشت به مزرعه بیشتر وقت خود را صرف فرار از مسئولیت به نفع تفریح های بچگانه می نماید. حماقت های او اغلب مزرعه را با مشکل جدی روبرو می نماید و او مجبور است برای درست کردن اوضاع در پی راه چاره بگردد.

نمونه شاخص این موضوع زمانی بود که اوتیس برای تماشا خواننده مورد علاقه اش، کارهایش را سهل انگارانه انجام داد. او نسبت به وسایل مزرعه بی احتیاطی بود و به طور تصادفی باعث زخمی شدن کشاورز شد. سایر حیوانات مزرعه مجبور شدند به عنوان کارگر مزرعه کار، و به او یاری نمایند تا خرابکاری هایش را جبران کند. در حالی که اوتیس در سرانجام هر قسمت درس می گیرد، اشتباهات او اغلب به طور خستگی ناپذیر تکرار می گردد.

8. کوزکو در سریال انیمیشنی مدرسه تازه امپراتور (The Emperors New School) بسیار خودشیفته است

در سریال انیمیشنی مدرسه تازه امپراتور، کوزکو خود را برتر از دیگران می داند. بسیاری از اعمال او با انگیزه منافع شخصی و بدون توجه به دیگران انجام می گردد. در قسمت برای یک روز دهقان، کوزکو سعی کرد یک روز کامل را به خود اختصاص دهد، کاری که به عنوان امپراتور پیوسته انجام می داد.

در حالی که کوزکو در تمام طول سریال سعی در شکسته نفسی دارد، با این حال خودشیفتگی اش به خوبی نمایان می گردد.

7. جانی تست در انیمیشن جانی آزمایشی (Jhonny Test) همیشه برای انجام کارهایش از میانبر استفاده می نماید

جانی تست فقط یک پسر 11 ساله معمولی با خواهران دوقلوی نابغه است و همیشه سعی می نماید از آن ها به نفع خود استفاده کند. در سریال انیمیشنی جانی آزمایشی، او مدام سعی می نماید برای انجام کارهایش میانبر بزند و از اختراعات خواهرانش برای راحتی خود استفاده کند.

در قسمت جانی کوچولو جانی به جای اینکه اسباب بازی هایش را جمع کند از خلاقیت یکی از خواهرانش برای کوچک شدن استفاده می نماید. علاوه بر این، در قسمت کار برفی بزرگ جانی او دستگاه هواشناسی خواهرانش را می دزدد تا با بارش برف مصنوعی از مدرسه رفتن فرار کند. در حالی که بسیاری از قسمت های این سریال مملو از کارهای خنده دار است، جانی قطعا یک دانش آموز نمونه، و بعلاوه برای بردن جایزه برادر نمونه سال هم مناسب نیست.

6. علاقه بیش از حد کلاور به پسرها در انیمیشن جاسوسان تمام عیار (Totally Spies) به ضرر خودش و دوستانش تمام می گردد

کلاور در سریال انیمیشنی جاسوسان تمام عیار ممکن است گروه فوق العاده ای دست و پا نموده باشد، اما شخصیت خودشیفته او همچنان خودش و دوستانش را بارها به دردسرهای ناخواسته انداخته است. کلاور مادی ترین فرد در بین سه نفر است، و علاقه او به پسرها کمی غیرعادی و بیش از حد است.

تمایل کلاور به شنیدن شایعات درباره پسرها اغلب او را از ماموریت های جاسوسی خود منحرف می نماید، حتی گاهی اوقات او و تیمش را در معرض رویارویی با اشرار قرار می دهد. تقریبا در هر قسمت، او به یک نفر علاقه مند می گردد. در حالی که او به طور باورنکردنی به دوستانش وفادار است، غرور و نگرش کلاور نسبت به پسرها الگوی خوبی برای دختران مستقل یا روشنفکر جوان نیست.

5. رابین در انیمیشن تایتان های نوجوان به پیش! (!Teen Titans Go) بیش از حد خودمحور است و نمی تواند یک رهبر خوب باشد

رابین در سریال انیمیشنی تایتان های نوجوان به پیش یک رهبر مسئول نیست. در حالی که او به وضوح به دوستانش اهمیت می دهد، نفس رابین بارها او را وادار می نماید تا در جهت منافع شخصی عمل نموده و گروه را به دردسر بیاندازد. رابین در قسمت سالنامه دیوانگی متقاعد شده است که چهره او به مقدار کافی در یک سالنامه نمایش داده نشده است.

برای اصلاح این موضوع، رابین سعی می نماید ریون را تحت فشار بگذارد تا با استفاده از قدرت هایش او را به صورت فیزیکی وارد کتاب کند تا محبوب گردد. رابین بعلاوه می تواند به طور باورنکردنی نسبت به کسانی که پیروز هستند یا علاقه واضحی به دوستش استافایر نشان می دهند حسادت کند. وسواس او نسبت به شهرتش باعث ناراحتی همسالانش می گردد و او را به عنوان یک الگوی ضعیف نشان می دهد.

4. کریس مک لین در انیمیشن جزیره آرزوها (Total Drama) بد اخلاق و گاهی ظالم است

در حالی که نقشه های شرم آور کریس مک لین برای کمپینگ ها در مجموعه آروزهای بزرگ خنده دار است، هیچ کس نمی تواند انکار کند که کارهای او بی علت خشن و ظالمانه است. از وادار کردن شرکت نمایندگان به مشاخصه با بدترین ترس های زندگی شان، تا تهیه اقامتگاه های غیرقابل سکونت و غذای کپک زده، او قطعا بی رحم ترین مشاور کمپ دنیا است.

کریس به عنوان میزبان معمولا از اقامتگاه های مجلل خود لذت می برد، اما خواب را از مسافران محروم می نماید. علاوه بر این، برای کریس عادی است که آن ها را مجبور به رقابت در چالش های خطرناک کند. در حالی که آروزهای بزرگ اغلب می تواند به خاطر لحظات طنز جالب باشد، عدم همدلی کریس با دیگران، او را به عنوان یک شخصیت خودخواه و وحشتناک معرفی می نماید.

3. پاتریک در انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants) یک ستاره تنبل است

حماقت پاتریک در سریال انیمیشنی باب اسفنجی شلوار مربعی او را به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل می نماید، اما وجدان کاری که در او وجود ندارد، بدترین کابوس هر کارفرما خواهد بود. پاتریک معمولا برای رهایی از مشکلاتش به دیگران تکیه می نماید و تمایلی به انجام هیچ کاری نشان نمی دهد.

در قسمت بازنده صورتی بزرگ، پاتریک وقتی متوجه می گردد که باب اسفنجی مجموعه بزرگی از جوایز دارد، ناراحت می گردد و حسادت می ورزد. پاتریک علیرغم اینکه برای خودش جایزه می خواهد، حاضر نیست سخت کار کند. در نهایت، جایزه ای که به او اهدا می گردد برای این است که بیشتر از هرکسی از انجام کارهایش شانه خالی نموده است. در حالی که سرانجام اپیزود خنده دار است، بعلاوه ثابت می نماید که پاتریک بدترین الگو برای کسانی است که می خواهند در کارهایشان پیروز باشند.

ماگ مدل پاتریک باب اسفنجی

10 %

78,000

70,000 تومان

مشاهده و خرید

2. تیمی ترنر در انیمیشن والدین نسبتا عجیب و غریب (The Fairly OddParents) برای انجام هر کاری به جادو متکی بود

تیمی ترنر در سریال انیمیشنی والدین نسبتا عجیب و غریب جادویی با خود به همراه دارد و هر زمان که می تواند از آن استفاده می نماید. تقریبا در هر قسمت، تیمی آرزوهای خودپسندانه ای دارد که یا او را از انجام کار منصرف می نماید و یا باعث تقویت شهرتش می گردد. در قسمت آقای درست! تیمی آرزو کرد که همیشه حق با او باشد، حتی اگر آشکارا اشتباه کند.

بنابراین، هرکسی که در کنار تیمی بود، مجبور شد تمام خواسته های او را برآورده کند تا زمانی که او این آرزو را کنار بگذارد. پس از رد شدن او به وسیله تریکسی تانگ در قسمت عشق شکست خورده! او آرزو داشت که دیمزدیل و زوج ها و خانواده ها را از هم جدا کند. اگرچه تیمی معمولا درس های ارزشمندی می گیرد، اما همیشه بی انگیزه، خودخواه و حتی گاهی اوقات مانند یک قلدر رفتار می نماید.

1. کایو در انیمیشن کایو (Caillou) برای به دست آوردن آنچه می خواهد نق می زند

با اینکه کایو فقط 4 سال دارد، بی وقفه نق می زند و بی علت نسبت به دیگران ظلم می نماید. در سریال انیمیشنی کایو، او بارها و بارها هر وقت چیزی می خواهد اشک می ریزد و اغلب نسبت به خانواده و زندگی خود ناسپاس است.

در قسمتی که به خواهر تازهش رزی حسادت می کرد، وانمود کرد که پیشانی او را می بوسد و سپس گونه او را چنان محکم نیشگون گرفت که گریه ی رزی را درآورد. بدتر از آن، والدینش به ندرت او را به خاطر رفتار بدش سرزنش می نمایند، بنابراین او معمولا به خاطر رفتار بد با همسالانش بازخواست نمی گردد. رفتار نفرت انگیز کایو او را به یک دلقک لوس تبدیل نموده است. هیچ کودکی نباید بخواهد مانند کایو باشد.

انیمیشن آبشار جاذبه Gravity Falls اثر جان آشیما

75,000

تومان

انیمیشن باب اسفنجی در کمپ کورال و سگ پیشرو و کوچولوهای ماداگاسکار اثر جمعی از کارگردانان

14,000

تومان

صفحه انیمیشن ها در نقد و بررسی سینما

مشاهده همه

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 شخصیت سریال های انیمیشنی که الگوی مناسبی برای بچه ها نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت سریال های انیمیشنی که الگوی مناسبی برای بچه ها نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید