15 طرح جدید حوزه علوم شناختی تصویب شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، بیش از 15طرح تحقیقاتی جدید در حوزه های مرتبط با علوم شناختی در سیزدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی با تمرکز بر مسایل شناختی فراگیر جامعه، در کارگروه پژوهش و کمیته داوری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی مورد تایید و تصویب نهاده شد.

15 طرح جدید حوزه علوم شناختی تصویب شد

ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی به منظور توسعه هم افزایی سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای رسیدن به اهداف معین در حوزه علوم شناختی، سیزدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی در خرداد سال جاری را با تمرکز بر مسائل شناختی فراگیر جامعه به طرح های دسته ج اختصاص داد.

طرح های پیشنهادی محققان در این فراخوان شامل ترکیبی از حداقل دو سرانجام نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی و در چارچوب اولویت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.

در جریان این مرحله از فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی، بیش از 40 طرح از بیست و دو مرکز علمی به ستاد علوم شناختی ارایه شد که به گفته مسئولان بخش پژوهش ستاد به لحاظ پراکندگی مراکز و تنوع موضوعات پژوهشی درخور اهمیت و توجه بوده است.

ستاد علوم شناختی کوشش می نماید با حمایت از طرح های پژوهشی، زمینه ترویج دانش، فراوری فن آوری و خدمات شناختی در سطح کشور را فراهم و انگیزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در حوزه های علوم و فن آوری های شناختی گسترش یابد.

طرح های پژوهشی دراین فراخوان در زمینه نگاشت مغز، فن آوری های شناختی،علوم اعصاب شناختی، توانبخشی شناختی، مدل سازی شناختی، زبانشناسی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، روانشناسی شناختی و مدیریت شناختی را در بر می گیرد.

در نتیجه دوازده دور فراخوان گذشته ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برای حمایت از طرح های پژوهشی در حوزه علوم شناختی، از میان طرح های پیشنهادی ارایه شده از سوی محققان و پژوهشگران، بیش از 240 طرح در بخش ها و زمینه های مختلف شناختی مورد آنالیز، داوری و تصویب نهاده شد که از این تعداد تا به امروز بیشتراز 90 طرح با موفقیت به سرانجام رسیده است.

کارگروه پژوهش ستاد بیان کرد: نتایج آنالیز طرح های ارایه شده در این مرحله از فراخوان بزودی برای اطلاع مجریان این طرح ها در اختیار آنان قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "15 طرح جدید حوزه علوم شناختی تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 طرح جدید حوزه علوم شناختی تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید