350 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شوند

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای تامین آب شرب 350 روستای استان که با تانکر آبرسانی می شوند، تدبیری اندیشیده گردد.

350 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شوند

به گزارش گروه استان های نقد و بررسی سینما، حسین بامیری، رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری امروز در جلسه معارفه استاندار تازه چهارمحال و بختیاری در حضور وزیر کشور با اشاره به بسیاری از کم لطفی ها و تبعیض ها در حق مردم استان طی سال های گذشته گفت: در حال حاضر مردم این استان در تامین آب شرب خود مشکل جدی دارند و کشاورزی و صنعت این استان تعطیل و نرخ بیکاری و فقر بشدت افزایش یافته است.

بامیری با اشاره به اینکه مردم استان دل به اجرای عدالت در این دولت انقلابی بسته اند، ادامه داد: مهم ترین مطالبه این مردم اجرای پروژه بن-بروجن جهت تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان، توقف کامل پروژه بهشت آباد، تعیین نمودن سرانه مصرفی آب استان های پایین دست است و بعلاوه باید برای تامین آب شرب 350 روستای استان که با تانکر آبرسانی می شوند، تدبیری اندیشید.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال های 60 و 70 چهارمحال و بختیاری 11 درصد از منابع آبی کل کشور را دارا بود، اما اکنون دچار خشکی منابع شده و متاسفانه مبنای بسیاری تصمیمات آبی آمار 30 سال پیش است.

وی با اشاره به مسائل زیادی که طرح های انتقال آب در استان ایجاد نموده است، گفت: مردم ما در مقابل مسائل صبر و تحمل بالایی دارند، تبعیض و بی عدالتی را قبول نمی نمایند و حرفشان تامین آب شرب و کشاورزی در مبدا و انتقال کارشناسی مازاد آب به سایر استان ها است به طوری که محیط زیست آسیب وارد نشود.

بامیری با بیان اینکه وزارت نیرو انتقال آب از دریا را برای شرب، صنعت و کشاورزی بعضی از استان ها را در دستور کار قرار داده است، اما به مسائل آبی مردم چهارمحال و بختیاری توجه ننموده است تاکید نمود: مطالبه مردم این استان محروم رعایت عدالت بین تمامی استان های کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "350 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید