شروع به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان

به گزارش نقد و بررسی سینما، نخستین اندیشکده حکمرانی استانی کشور، امروز با حضور روسای دانشگاه ها و نخبگان دانشگاهی در کرمان شروع به کار کرد.

شروع به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان

نگاهداری، رئیس پژوهشکده مجلس شوای اسلامی در حاشیه شروع به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان گفت: راه اندازی اندیشکده ها در استان های مختلف کشور برای افزایش مشارکت نخبگان و اساتید دانشگاهی در رسیدن و تحقق اهدافی در زمینه های مالی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است.

او اضافه نمود: حکمرانی، یکی ازپیچیده ترین موضوعاتی است که در جوامع مختلف به آن اهمیت داده می گردد و برای حکمرانی صحیح و پیروز باید راه چاره های موثر و برنامه های دقیق و مدون باشد.

به گفته نگاهداری اندیشکده حکمرانی کشور قرار است در استان های مختلف نیز ایجاد گردد.

مهرابی، معاون مالی استاندار کرمان هم در مراسم شروع به کار اندیشکده حکمرانی در کرمان گفت: اصلاح قوانین منطقه ای در استان ها بر اساس نیازسنجی ها مهم است و نحوه شاخص ها و سنجش ها باید اصلاح و تمام نیازمندی های هر منطه براساس محرومیت ها سنجیده و برنامه ریزی صورت گیرد.

او اضافه نمود: برای استانی مانند کرمان نخبگان و اساتید باید برای قانون معادن و ثروت این استان و چگونگی استفاده از سرمایه های آن راه چاره هایی پیشنهاد دهند و نظریات مفید و موثری را ارائه نمایند.

زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نگاه به آینده، تحلیل های ترکیبی از مسائل مختلف و اولویت بندی مسائل در بخش های مختلف می تواند محور های اصلی این اندیشکده ها برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان ها باشد.

او اضافه نمود: اگر بخواهیم در این زمینه پیروز شویم نخبگان باید به دوراز هر نگاه سیاسی این موضوعات را پیگیری نمایند و با نگاه توسعه ای گام در این جهت بردارند.

در این مراسم بعلاوه بعضی اساتید و روسای دانشگاه های استان هم با بیان دیدگاه ها خود در زمینه راه اندازی این اندیشکده ها بر توجه به ظرفیت های هر منطقه تاکید کردند.

تشکیل نشدن خوشه های صنعتی و تولیدی در استان کرمان، جهت دارشدن اقتصاد همراه با فرهنگ و توجه به ظرفیت های علمی استان کرمان از دیگر مواردی بود که نخبگان خواهان آن شدند.

بعلاوه در آیین بهره برداری ازاولین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان احکام اعضا این اندیشکده تقدیم اعضا شد.

نقد و بررسی سینما کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید