روزهای سخت وزارت خارجه و دادگستری کابینه ترامپ، ریش سفیدان کاخ سفید عطای دولت را به لقایش بخشیدند!

به گزارش نقد و بررسی سینما، یک روزنامه آمریکایی با انتقاد از سیاست داخلی و خارجی دولت ترامپ نوشت: کِبر و غرور رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا بسیاری از نزدیکان وی، دولت را ترک نمایند و کارشناسان تمایلی به همکاری با کاخ سفید نداشته باشند.

روزهای سخت وزارت خارجه و دادگستری کابینه ترامپ، ریش سفیدان کاخ سفید عطای دولت را به لقایش بخشیدند!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری نقد و بررسی سینما، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به آنالیز خط مشی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برخورد با کارمندان و مشاوران ارشدش پرداخت و نوشت: کِبر و غرور ترامپ باعث شد تا بسیاری از نزدیکان وی، دولت را ترک نمایند و کارشناسان تمایلی به همکاری با دولت نداشته باشند. همچنین سیاست های وی در حوزه سیاست خارجی به اخراج یا بی تمایلی مسئولان دستگاه دیپلماسی آمریکا برای حضور در این صندلی منجر شده است. خلأ موجود باعث شده تا مخالفان از آشفته بازار کاخ سفید سوءاستفاده نمایند و آمریکا را کشوری بحران زده نشان دهند که در آن خدمات عمومی تعطیل است و اقدامات مناسب شهری انجام نمی گردد.

اجماع مقام های امنیتی دولت ترامپ برای حمایت از جو بایدن

طبق این گزارش، ترامپ اعتقاد دارد بهتر از هر شخص دیگری می داند با چه وضعی روبرو است، ولی درواقع او خیلی چیزها را نمی داند. رئیس جمهور آمریکا کارشناسان را موجوداتی وحشتناک می پندارد و برای آن ها به دلیل سال ها تحصیل و صندلی علمی، شأن و ارزشی قائل نیست. حتی صندلی آن ها در دولت آمریکا برای ترامپ ارزشی ندارد و این گونه می پندارد هر شخصی به طور غریزی می تواند کار آن ها را انجام دهد! کاخ سفید تحت تأثیر این رویکرد ترامپ عملکرد فاجعه باری در سال های اخیر داشته است.

این گزارش می افزاید: ترامپ به اندازه ای غرور دارد که گویی کشور آمریکا بوستانی است و مسئله ای وجود ندارد. او شرایط همه چیز را خوب می داند؛ بدهی نداریم، مالیات ها اخذ می شوند، انرژی ها تجدیدپذیر و تجارت فعال است، زیرساخت ها امن هستند و اوضاع دفاعی کشور خوب است.

از منظر ترامپ، آمریکا بهترین کشور دنیاست و دولت نیازی به مشاور علمی ندارد و این صندلی 19 ماه است در دکور کاخ سفید خاک می خورد.

در ادامه این گزارش آمده است: با این منطق است که درک می کنیم چرا یک سوم مناصب ارشد پنتاگون یا وزارت امنیت داخلی آمریکا خالی است و چرا بیشتر کارمندان بخش تحقیقات و اقتصاد وزارت کشاورزی اخراج می شوند. از منظر ترامپ بهترین کارشناس کسی است که نظر مستقل ندارد. طبعاً وقتی یک کارمند بخش عمومی و خدمات رسان نتواند تحلیل های خود را از وضع جامعه و مجموعه محل خدمتش ارائه کند، خدمات رسانی درستی انجام نمی گردد و اگر هم ارائه کند و تحلیل انتقادی باشد در معرض اخراج قرار می گیرد یا به وی اتهام می بندند.

واشنگتن پست نوشت: باید پرسید چرا در کاخ سفید تا به امروز چهار مشاور امنیت ملی، پنج وزیر امنیت داخلی و چهار مسئول دفتر کاخ سفید جابه جا شده اند یا وضع شان تغییر نموده است؟

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ

این گزارش می افزاید: ریش سفیدان کاخ سفید در همان روزهای ابتدایی دولت ترامپ محل کار خود را ترک کردند و کتاب هایی درباره شرایط فلاکت بارشان در آنجا نوشتند. اینها طبعاً مهم نیست، زیرا رئیس جمهور چنین انتقاداتی را نمی شنود و مطالب این چنینی را اصلاً نمی خواند. او هفته ای یک یا دو بار به گوش کردن خلاصه گزارش فعالیت های روزانه مشغول است و خود را حتی برای خواندن اصل گزارش ها به زحمت نمی اندازد.

این گزارش می افزاید: جامعه اطلاعاتی آمریکا قربانی خاص دولت ترامپ به شمار می فرایند، زیرا مسئول صدور حکمی هستند که ترامپ نمی خواهد آن را بشنود یا نمی خواهد دیگران بفهمند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به وی یاری کرد و ممکن است سال جاری نیز چنین کاری انجام گردد. با وجود همه اینها، در چهار سال گذشته بی احترامی فراوانی به کارشناسان دولتی و صاحب منصبان ارشد آمریکا شد. وزارت دادگستری دوران سختی را پشت سر گذاشت و وزارت امور خارجه شاهد ناملایمات مختلفی در کشورهایی بود که سفارتخانه هایشان اغلب گزارش یک خرابکاری را ارائه می کردند. تقریباً تمامی کارمندان ارشد کاخ سفید در دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ این محل را ترک کردند و دیگران نیز که مخالف بودند، اخراج شدند.

در سرانجام این گزارش آمده است: مردم باید بدانند چه کسی را به ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب می نمایند. همه مردم باید در انتخابات به شخصی رأی دهند که کاخ سفید را کارزار تمایلات شخصی خود نکند. کارزاری که در بُعد خارجی ایران را صاحب نفوذ در خاورمیانه کرد، آمریکا وارد جنگ و تقابل با چین شد و شرکای اروپایی به تدریج واشنگتن را رها کردند. آمریکایی ها امروز از انتخابی که دوره گذشته انجام شد، پشیمان هستند و تحت تأثیر ناکامی خود تمایل دارند اشتباهاتشان را جبران نمایند و این ظرفیت نیازمند هماهنگی و اتحاد همه دستگاه ها و نهادهای جامعه آمریکاست.

4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "روزهای سخت وزارت خارجه و دادگستری کابینه ترامپ، ریش سفیدان کاخ سفید عطای دولت را به لقایش بخشیدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای سخت وزارت خارجه و دادگستری کابینه ترامپ، ریش سفیدان کاخ سفید عطای دولت را به لقایش بخشیدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید