افتتاح 3 واحد بوم گردی در استان یزد

به گزارش نقد و بررسی سینما، سه واحد اقامتگاه بومگردی در شهرستان های یزد به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

افتتاح 3 واحد بوم گردی در استان یزد

به گزارش نقد و بررسی سینما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، حمید مشتاقیان رئیس میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه گفت: هم زمان با هفته دولت دو واحد اقامتی بومگردی حسین میرزا و خانه مستوفی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

او درباره اقامتگاه بومگردی حسین میرزا گفت: اقامتگاه بومگردی حسین میرزا با هزار مترمربع عرصه و 300 مترمربع زیربنا در این شهرستان به بهره برداری رسید.

مشتاقیان اضافه نمود: این اقامتگاه با مشارکت بخش خصوصی و بااعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

او گفت: مرمت بنای بومگردی حسین میرزا از سال 97 آغاز شد و با بهره برداری از آن پنج نفر مشغول به کار شدند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ابرکوه در ادامه در مورد خانه مستوفی گفت: این خانه دومین سرای نقالی ایران در ابرکوه است که به جمع اقامتگاه های سنتی پیوست.

او اضافه نمود: این اقامتگاه با هزار مترمربع عرصه و 500 مترمربع زیربنا، بااعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید، این اقامتگاه برای 10 نفر ایجاد اشتغال نموده است.

افتتاح یک واحد اقامتی در مهریز یزد

مجاهد کرباسی رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهریز نیز از افتتاح اقامتگاه بوم گردی استاد غلامی سریزد مهریز اطلاع داد.

او گفت: هم زمان با هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، اقامتگاه بومگردی استاد غلامی سریزد بااعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کرباسی اضافه نمود: این اقامتگاه شامل هشت اتاق و سالن غذاخوری سنتی است که با طبخ غذاهای محلی و سنتی از مهمانان و گردشگران پذیرایی می نماید.

او بابیان این که اقامتگاه بومگردی استاد غلامی دارای 1700 مترمربع بنا است، گفت: با بهره برداری از این اقامتگاه پنج نفر مشغول به کار شدند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهریز با اشاره به این که فضاهای داخلی این اقامتگاه با اشیاء تاریخی و ارزشمند چیدمان شده است، اضافه نمود: در سفر مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی، این اقامتگاه مجوز اولین موزه بومگردی را دریافت کرد.

هم زمان با هفته دولت بیش از 30 واحد اقامتی بومگردی و سنتی در یزد و شهرستان های مهریز، ابرکوه، تفت، بافق و اردکان بااعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی، به بهره برداری می رسد.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح 3 واحد بوم گردی در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 3 واحد بوم گردی در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید